Letar propeller till min Yamaha 9.9 4-stroke från 1985 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar propeller till min Yamaha 9.9 4-stroke från 1985

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Fyrtakt och 1985. Låter inte som det stämmer. Vet att Honda hade förtäckta fyrtaktare på 80-talet. Var väl Volvo Penta som flaggade med Honda. Ring grabben på Marinshopen (Jonas) och be honom kolla vad du ska för propeller. Skriv upp Serienumret bara.
    Är 100% nu att det är fyrtakt, ringt även och kollat det med Yamaha Center.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
      Är 100% nu att det är fyrtakt, ringt även och kollat det med Yamaha Center.
      Om inte annat så är det ju lite svårt att byta motorolja på en tvåtaktare ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
        Vissa av dessa 9,9or är samma som 15hk. det som oftast skiljer är en längre länkpinne llr att förgasaren inte öppnar fullt.försök få tag på original proppen.
        mvh fajsen
        Jag har också läst om detta, och vem vill inte boosta sin 9.9 till 15 ^^

"9.9hk modellen gjordes eftersom det finns många sjöar utomlands med 10hk begränsning. Man ville då plocka ut så mycket som möjligt ändå och strypte helt enkelt bara ner en 15hk modell tills den lämnade 9.9hk."

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
          Jag har också läst om detta, och vem vill inte boosta sin 9.9 till 15 ^^

"9.9hk modellen gjordes eftersom det finns många sjöar utomlands med 10hk begränsning. Man ville då plocka ut så mycket som möjligt ändå och strypte helt enkelt bara ner en 15hk modell tills den lämnade 9.9hk."
          Jag har öppnat förgasaren och kollade så spjället öppnade helt och det gjorde den på min, men svårt och tro att den just nu lämnar 15hk. Så vet någon exakt vad det är som stryper 9.9hk så den inte lämnar 15hk är jag tacksam.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Jag har öppnat förgasaren och kollade så spjället öppnade helt och det gjorde den på min, men svårt och tro att den just nu lämnar 15hk. Så vet någon exakt vad det är som stryper 9.9hk så den inte lämnar 15hk är jag tacksam.
            Det där är olika på olika märken och modeller. På vissa är det hela förgasaren som skiljer, på andra bara någon liten detalj. Vad som skiljer på just din motor har jag dessvärre inte en aning om.

Kommentera

Ett bra stätt att hitta information om motorer är att bläddra bland reservdelarna på boats.net.
              http://www.boats.net/parts/search/Ya...985/parts.html

Där kan man lista ut att:
              Ja, Yamaha tillverkade fyrtaktsmotorer på 9,9hk 1985
              Nej, den går inte att trimma till 15hk, det fanns ingen 15 fyrtakt 1985, så 9,9 är ingen nedstrypt 15hk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
                Ett bra stätt att hitta information om motorer är att bläddra bland reservdelarna på boats.net.
                http://www.boats.net/parts/search/Ya...985/parts.html

Där kan man lista ut att:
                Ja, Yamaha tillverkade fyrtaktsmotorer på 9,9hk 1985
                Nej, den går inte att trimma till 15hk, det fanns ingen 15 fyrtakt 1985, så 9,9 är ingen nedstrypt 15hk.
                Den där sidan verkar inte ha alla modeller, t.ex inte farsans F8CMH Yamaha från 2000...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                10 svar
                4 866 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg heinrich79  
                Startad av Andreasbd, 2018-04-01, 20:48