Lättaste å tystaste 50 hästaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättaste å tystaste 50 hästaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sitter fortfarande å letar runder, de ligger emellan suzuki å yamaha nu. Lutar dock lite mer åt suzuki... Men de är alltid bra å fråga vad ni andra tycker?

Har inte sett någon jätte fördel med suzuki förutom att de har 7års garanti jämfört med yamahas 3års, dessutom ligger stället till suzukis återförsäljare å service några meter närmare än yamahas. Men sen vet jag ju inget om vad man får till när man köper yamahas för de står riktigt otydligt tycker jag på deras sida...

Berätta gärna vad ni tycker...!
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Jag har bra erfarenhet av suzuki motorer och om min suzuki skulle ge upp , då skulle jag utan tvekan köpa en suzuki igen. Är suzuki den starkaste och lättaste på marknaden ? Vet ej, jag har aldrig kollat. Att sukan har kamkedja är ett plus tycker jag. Annars är de flesta japanska båtmotorer är helt ok.

//T

Kommentera

Har -15 Suzuki, ser ingenting på någon front som får mig att tro att du skulle bli missnöjd

Nu blev den inkörd igår så jag har inte testat den i flera hundra timmar men det råder inga tvivel om att det är en bra motor, den går nästan igång bara man rör nyckeln, går sjukt tyst, är snygg och man får nästan lust att olla den av lycka varje gång man rullar in båten i carporten

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Sitter fortfarande å letar runder, de ligger emellan suzuki å yamaha nu. Lutar dock lite mer åt suzuki... Men de är alltid bra å fråga vad ni andra tycker?

Har inte sett någon jätte fördel med suzuki förutom att de har 7års garanti jämfört med yamahas 3års, dessutom ligger stället till suzukis återförsäljare å service några meter närmare än yamahas. Men sen vet jag ju inget om vad man får till när man köper yamahas för de står riktigt otydligt tycker jag på deras sida...

Berätta gärna vad ni tycker...!
          Det blir väldigt dyrt om du ska få ut din 7 årliga garanti.

Suzukis nya motorer är väll väligt lätta för att vara 4-takt?

Kommentera

Lättaste vet jag inte men min mercury känns riktigt tyst.

Kommentera

Ursprungligen postat av oordning Visa inlägg
              Lättaste vet jag inte men min mercury känns riktigt tyst.
              Vilken motor jämför du med då?

Kommentera

Ursprungligen postat av yamahare Visa inlägg
                Vilken motor jämför du med då?
                Har ingen stor lista med motorer jag lyssnat på. Utan jag skrev att jag upplever den som tyst.
                Kan jag på full gas föra ett normalt samtal med personen mittemot är det mer än gott nog åt mig.
                Och finns det motorer som går mycket tystare kan jag bara gratulera

Kommentera

Jag har en yamaha 60 F från -09 som jag är väldigt nöjd med ( som väl i grunden är samma som 50 hk om jag inte minns fel), inte jätte mycket erfarenhet av andra nyare utombordare dock.. Dyra reservdelar (och service kanske?) vet jag att de har, men inget har ju gått sönder än så.. Vet inte om yamaha är tystare, men Suzuki har en något råare ton tycker jag ( bara åkt en provtur med brygg grannen) skulle inte tveka på att köpa en ny yamaha om jag behövde det.
                  Drar väldigt lite bensin faktiskt. Skulle tro att det är ganska liten skillnad vad det gäller kvalité mellan de japanska tillverkarna om jag skall vara ärlig..
                  Senast ändrad av 2dojor; 2015-07-04, 01:37. Anledning: Stavfel och tillägg

Kommentera

Honda BF 50 väger 98 kg och har en cylindervolym på 808,
                    Suzuki DF 50 väger 104 kg och har en cylindervolym på 941. Skulle lätt på på suzuki pga att den bara väger 6 kg mer men har mer råstyrka och sju års garanti. De fina med Yamaha är att det är fyrcylindrig och går väldigt jämt och fint, den har startspärr och trollingfunktion samt störst cylindervolym. Yamaha har tre års garanti men vissa försäljare lämnar fem. Yamahan är tung och väger 119kg nen är samtidigt sjukt snygg att titta på!
                    Jag håller precis på att ska köpa en 50 hp och jag kommer nog att gå på yamaha pga att jag haft en tidigare och va mkt nöjd. Förövrigt är nog suzuki 50 det "bästa" valet.
                    Jag har ägt en DF115 2013 och det jag kan säga om den förutom att den va s***t snygg är att den gick mycket tyst och mjukt, har provat nya yamaha 115 och den gick mycket hårdare enligt mitt tycke.

Vänligen
                    Andreas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                    31 svar
                    22 821 visningar
                    0 gillar