Snål bil för ca 50k, traila ett par ggr per år - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snål bil för ca 50k, traila ett par ggr per år

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

    Eller så beror det på hur fet plånboken är.. Har man en egen båt och kan komma undan flera tusen billigare än ifall man hyr så e de väl klart man kör själv. Bara in med redesällskapet i bilen o iväg. E ju hur trevligt som helst o sitta o bygga upp förväntningar o snacka skit ☺

    E plånboken överfull med deg kan man ju flyga kors och tvärs o ha egen bil stånde o vänta på en på flygplatsen.. Men det är nog få förunnat..
    Visst är det så. Gäller att hitta en balans där. Min erfarenhet säger mig dock att det sällan är de som behöver det mest som snålar.
    Senast ändrad av holden; 2020-08-12, 20:45.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

      Visst är det så. Gäller att hitta en balans där. Min erfarenhet säger mig dock att det sällan är de som behöver det mest som snålar.
      Du har en solklar poäng där!
      Själv längtar jag åtminstonde tills man kan få ta båten o dra mot norge.. Tänkte dock börja med en tur till romsdalsfjorden första gången..

      Kommentera


      • #23
        Jag och många av mina vänner kör Subaru. Jag betalade lite mer än 50 för min, men inte så mycket mer än det behöver man inte för en ca 10 år gammal Subaru som gått ca 15k mil.

        Aldrig stött på en missnöjd Subaruägare.

        * ca 0.6 långstyr,ca 0.85 stats, ca 1 med min alumacraft bak (tot vikt ca 650kg), hyfsat billig skatt o försäkring.

        Bra med stuvtrymme, och vuxna ryms i baksätet ifall man vill. Min bil, är knappast lyxutrustad, men har det man behöver såsom bt, farthållare, elsäten med minne (bra om man är flera som delar på körningen) och bra stereo (också bra då man har långt å traila :p )

        Nämnde jag konstant 4wd?

        Helt klart bästa trailerbil jag ägt, och då har jag kört över 100.000km med trailer. Enda jag saknar är automat, vilket hade varit ännu lite enklare vid upptag.

        Utmärkt val iallafall för en predatorfiskare i norra Sverige.

        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg

          Aldrig stött på en missnöjd Subaruägare.


          Etter å ha skiftet to automatkasser på Subaru faller jeg nok inn i den kategorien du aldri har møtt. ; )

          Det skal dog nevnes at de to var av en helt annen type enn den Subaru har brukt de siste 15 årene, så det er ingen grunn til å tro at man fortsatt må skifte girkassene deres hver 50.000KM slik man måtte tidligere.
          Team Colibri

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
          19 svar
          733 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Rospigg
          av Rospigg
           
          Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
          35 svar
          1 751 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fiskare Bob  
          Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
          10 svar
          476 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg tre S
          av tre S
           
          Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
          8 svar
          478 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
          16 svar
          856 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Arbetar...
          X