Oktoberfiske efter öring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oktoberfiske efter öring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
    Alla streamers fisken tar liknar nog något ätbart som lever i vattnet, åtminstone i fiskens ögon Då får du testa masken nästa pass då Vidar. Kolla bara att du har plats i frysen för den är ruggigt effektiv
    Jag har ett par oanvända masken (röd & gul). Får kanske ta och testa dem nästa gång... kanske

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
      Det är nästan lite irroniskt...

Här har man idag skrivit om att man inte är någon streamerfiskare och knappt rör dem i flugasken. Många ligger helt orörda.
      Så tog jag cykeln nu ikväll och drog ned till ån för att bl.a. testa mina nyköpta vadare. Fisken var i farten såg jag. Jag satte som brukligt så här vi denna årstid på en nymf och körde på utan någon som helst känning. Då stannade jag upp och observerade vattnet och insåg att de flesta nog var på jakt efter småfisk. Då satte jag på en svart Wolly Bugger (hade några wolly bugger med mig) och pang satt det en på närmare 2 kg. En härlig fight i strömmen.
      Är det Svartån du fiskar i? Har varit där, men inte provat fisket. Ån ser fin ut och det är ju ganska billigt att fiska P/T sträckan där. Beror det på att det är lite dåligt med isättningar, eller kan det vara värt besväret att testa ett pass där?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
        Är det Svartån du fiskar i? Har varit där, men inte provat fisket. Ån ser fin ut och det är ju ganska billigt att fiska P/T sträckan där. Beror det på att det är lite dåligt med isättningar, eller kan det vara värt besväret att testa ett pass där?
        Jo det är Svartån jag fiskar i. Det är främst 2 sträckor av ån som jag fiskat på, flugfiskesträckan och en annan fin sträcka. Nu är jag nyinflyttad i stan så det är första säsongen för mig. Men jag hade ett riktigt givande och trevligt regnbågsfiske i Maj månad. Premiären brukar vara i mitten/slutet av april. På flugfiskesträckan har jag dragit några öringar i sommar. Färnan som finns i ån kan även ge en trevlig fight i strömmarna.

Så jag tycker allt att du kan testa. Du kan även hojta till så kan jag visa partierna/hålorna där de brukar kunna stå. Det brukar ju underlätta att bli lite guidad vid ett nytt vatten för att öka chansen till att känna sprattel i andra ändan av linan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
          Så jag tycker allt att du kan testa. Du kan även hojta till så kan jag visa partierna/hålorna där de brukar kunna stå. Det brukar ju underlätta att bli lite guidad vid ett nytt vatten för att öka chansen till att känna sprattel i andra ändan av linan.
          En guide tackar man ju inte nej till. Hör av mig om det blir aktuellt. Blir ett ringpass på Hökensås i helgen. Är inte länge sen ringen införskaffades, men börjar väl så smått komma in i det. Fantastiskt kul fiske som rekommenderas varmt. Blev snurrad ett par ggr av en båge sist i Hökensås och har även hunnit med att bli lite bogserad av en riktig madame. Fast hon gick av innan jag hann se henne. Kändes som nytt pers, men det gör ju alla större som går av

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          151 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X