Harrfiske i sundsvall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Harrfiske i sundsvall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Harrfiske i sundsvall

Ska till Sundsvall nu på torsdag till mån-/tisdag och tänkte ta en fiske dag/tur. det är första gången jag är där. tänkte fiska harr i strömmande vatten. någon som har tips på bra och relativt lättillgängliga vatten. har tillgång till bil. vilka flugor gäller nu?

Ljustorpsån är ett känt vatten med harr som ligger ca 3 mil utanför Sundsvall. Kan dock inte svara på flugvalet så här års.

Skit Fiske!
    Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

Har hört att Allstaforsen i Ljungan ska vara rätt hett för harr
      Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ljungan: "Stocken", viforsen (södra sidan) och grenforsen.
        Flugval så här års? Vet inte riktigt vad som fungerar bäst, historiskt fiskade jag mycket nymfer sent på året men på senare år har jag inte varit ner och fiskat harr så här sent... Men inte för att jag tyckt harrfisket sugit utan det är bara annat fiske som prioriteras så här års!

Kommentera

Torrfluga = E12 eller Streaking Caddis, svarta torrflugor och Red Tag.

Men det mesta av flugfisket efter Harr så här års görs med nymfer och våtflugor.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hamberg Visa inlägg
            Ljustorpsån är ett känt vatten med harr som ligger ca 3 mil utanför Sundsvall. Kan dock inte svara på flugvalet så här års.

Skit Fiske!
            Har googlat lite och det ser härligt ut vid ljustorpsån. Några bra sträckor att rekomendera?
            Åker imorgon..

Kommentera

Ursprungligen postat av philipo Visa inlägg
              Har googlat lite och det ser härligt ut vid ljustorpsån. Några bra sträckor att rekomendera?
              Åker imorgon..
              Vid Björkängen norr om Ljustorp är det väldigt lätt framkomligt och bra fiskeplatser men sedan är det egentligen därifrån och neråt ån tills Mjällån möter Ljustorpsån. En annan bra sträcka är från Lögdö bruk ner till järnvägsbron innan stavreviken.

Hoppas det hjälpt något och skit fiske på dig! Lämna gärna en liten rapport om det blev något.
              Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

Ska faktiskt ta mig en tur antingen lördag eller söndag till ljungan. Du kan ju haka på om du vill?

Kommentera

Ursprungligen postat av VonElffors Visa inlägg
                  Ska faktiskt ta mig en tur antingen lördag eller söndag till ljungan. Du kan ju haka på om du vill?
                  Det gör jag gärna. Pm,a nummer så kan jag skicka iväg ett sms så kanske vi kan styra ihop något.

Kommentera

Skicka pm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                    29 svar
                    3 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg s1lvertungas  
                    Arbetar...
                    X