Vem KAN fiska?!? GBG - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem KAN fiska?!? GBG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vem KAN fiska?!? GBG

    Hejsan!

    Jag undrar om någon, i Göteborg, är intresserad av sportfiske inom flugfisket. Har lagt ut här på forumet innan utan respons....

    Jag undrar var/vad man får fiska nu under hösten? Har inte varit ute på lääääänge nu och måste komma ut och fiska lite..

    Någon som känner igen sig i detta? Kanske sugen på att dra och kasta? Var inte rädda att skriva..

    Själv är jag en 20 årig man som älskar att fiska och är en ganska erfaren flugfiskare, hade varit kul att lära känna någon med samma intresse. Har inte bott i gbg så länge så jag hade behövt lite tips och guidning

    // K.P

  • #2
    Om du lovar att släppa tillbaks all fisk så vet jag en öringsjö ute i skogen som man inte behöver köpa fiskekort i. Tror att det beror på att den inte ingår i något fiskevårdsområde. PMa mig om du vill ha tips.

    Kommentera


    • #3
      aj aj aj inte tjuvfiska

      Kommentera


      • #4
        Är det tjuvfiske om det är en avlägsen skogssjö som inte kollas eller någonting? Tänker du på leken eller något kanske?

        Kommentera


        • #5
          Alltid någon som äger marken

          Kommentera


          • #6
            hehe

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av sVoshi Visa inlägg
              Är det tjuvfiske om det är en avlägsen skogssjö som inte kollas eller någonting? Tänker du på leken eller något kanske?
              Japp helt klart tjuvfiske om du inte är fiskerättsägare till sjön, det är ju bara i de 5 största insjöarna som handredskapsfisket är fritt. sedan finns det ju sjöar där det klart står att fiske är fritt men står det inget så måste du ha någons tillstånd att fiska i vattnet

              Kommentera


              • #8
                Kullsjön är göteborgsområdets bästa regnbåge och öringsjö! Ett dagskort kostar bara 120 kr Sjön ligger i lerum typ Den har dessutom egenproducerad regnbåge!

                Kommentera


                • #9
                  Tack för svaren!!

                  Tyvärr har jag ingen bil så något relativt nära stan/ majorna hade varit bra Öringfiske låter superkul annars!!

                  Kommentera


                  • #10
                    En annan regnbågssjö är norra långevattnet. Lätt att ta sig till med buss (blå express om jag inte missminner mig). inte den billigaste men enn helt okej sjö. Inte alls lika bra som Kullsjön men men... Annars vet jag inte så många flugfiskeplatser såhär års :/

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    666 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    226 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X