Denna milda vinter fortsätter !? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Denna milda vinter fortsätter !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Denna milda vinter fortsätter !?

    Med denna milda vinter så kommer man kunna fiska hela vintern. Prylarna servade och flugorna bundna de som fattades när första isen kom. Men nu när det ser ut som det gör får man snart packa fram prylarna igen o ge sig ut på lite flugäventyr. Visst stelfrusna fingrar och rinnande näsa. Men vad gör det när man vet att man kan få känna ryck i spöt

    Fortsätter vädret kommer det att bli flugfiske premiär 4 januari 2014, då står havsöring på menyn och eventuellt lite gäddfiske.

    Nån mer som planerar på att starta säsongen direkt efter nyår (om vädret tillåter det) ?
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

    Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

  • #2
    Var påväg ut idag, men regnet satte stopp. Är väl lite kräsen kanske, men fan så kallt det var i blåsten


    Det värsta med denna vintern är väl om våren blir sen som i år... det var fan inget kul.

    Kommentera


    • #3
      Ja fan det är en fullt möjlig utveckling - regnhöst till januari och sen en lång seg ganska kall vår.

      Kommentera


      • #4
        Dvs. Skjuta fram årstiderna en månad, så de stämmer bra igen?

        Kommentera


        • #5
          Blir en tur idag till skärgården för att lufta nya 7:an och se om man kan lura en HÖ. Ska även köra ett gäddpass i dagarna i hemmasjön.

          Kommentera


          • #6
            Gillar det. Hellre ute i båten än traskar på slaskiga isar. Men visst har det sin charm med isfiske också. Men årets sena vår som spolierade i stort sett hela vårsäsongen efter gädda har gjort att jag får en liten bitter eftersmak i munnen när jag tänker på is. Därför blir det gäddtrolling så fort vinden och regnet lägger sig.

            Kommentera


            • #7
              Ångrar att jag tog upp båten i slutet på oktober... Får använda lillbåten i sjön hemmavid. Första gången på 10år som det inte ligger is på sjön vid jul/nyår!

              Kommentera


              • #8
                Hur ställer sig gäddorna nu då? Botten?

                Kommentera


                • #9
                  Det blir en årets sista tur imorrn eller övermorrn, men sen blir nog premiären 2014 fördröjd en hel del, troligen ända till mitten av januari...
                  Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

                  Kommentera


                  • #10
                    2013 innebar båtfiske i januari följt av is fram till april i Skåne. Jag hoppas INTE på en repris...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    678 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    233 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X