Ursprungligen postat av Pennywise
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Denna milda vinter fortsätter !?
Collapse
X
-
Är ingen expert men de gånger man fiskat riktigt tidigt på våren när vattnet varit kallt så har man fått leta efter dom på botten, gäddorna man fått när vattnet är kallt har altid haft blodiglar på sig, dvs de ligger o sover på botten så man får väcka upp dom med nån riktigt irriterande färg :PFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
Båten är fortfarande i och kommer så förbli tills eventuell is börjar lägga sig. Jag är ute så fort tillfälle ges oavsett vind och regn
Hoppas på en riktig "Göteborgsvinter" d.v.s. ingen vinter alls, ELLER så får det slå om nu direkt om det skall finnas någon chans till riktigt is-fiske...
Kommentera
-
Det är planerad 01-01, om jag inte drabbas av nyårsdagens sjukdom med symtomen, huvud värk o illamåendeUrsprungligen postat av mojoman Visa inläggMed denna milda vinter så kommer man kunna fiska hela vintern. Prylarna servade och flugorna bundna de som fattades när första isen kom. Men nu när det ser ut som det gör får man snart packa fram prylarna igen o ge sig ut på lite flugäventyr. Visst stelfrusna fingrar och rinnande näsa. Men vad gör det när man vet att man kan få känna ryck i spöt
Fortsätter vädret kommer det att bli flugfiske premiär 4 januari 2014, då står havsöring på menyn och eventuellt lite gäddfiske.
Nån mer som planerar på att starta säsongen direkt efter nyår (om vädret tillåter det) ?
. I det fallet det blir annandagen (när man är körduglig) som före året.
Kommentera
-
Jodå, vi planerar att dra igång Havsöringsfisket 1/1 direkt på premiären. Varit ute nån timme efter gädda mellan isflaken för någon vecka sen utan resultat. Letade torsk med båten igår......så blir inte vädret värre än så här, blir det fiske hela nyåret. I år kom jag inte igång med HÖ förrän i mitten på mars när isen äntligen hade släppt här i Blekinge......
Kommentera
-
Beroende på hur vädret blir på söndag så kan det bli en tur till vättern och försöka få en öring eller lax. Första gången jag försöker med fluga i den sjön så det ska bli kul.
Annars så var det is på en av mina favo P&T sjöar idag. En kompis var och fiskade igår och drog upp sina 3 men när jag kom ut i morse var det is över hela sjön
Kommentera
-
Crap nu har det kommit ett officiellt utalande som säger adjö vinter till hela sydsverige.
Det som stödjer det är att det inte finns förutsättningar för ett blockerande högtryck
uppe i nord så atlantluften kan skjuta på obehindrat.
Blir det lite kallare så är det normaltemperaturer som gäller med jojo till det här...
Kommentera
Kommentera