2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Årets första flugpass blev i Hökensås. Flöt omkring en massa is i sjön ( S Grubben ), men fisket var mycket bra ( 7 st landade ). Var som vanligt hög kvalitét på fisken och de bjöd på riktiga fighter mellan isflaken
    Bifogade filer

Kommentera

Åh fy fan... Nu blir jag jäkligt fiskesugen. Fin regnbåge Wadman.

Hemma i sjön har det varit premiär i helgen med fina och stridslystna (har jag hört) bäckrödingar som de släppte i på hösten. Men jag har varit sjuk och inte orkat kliva utanför dörren. Men med dessa bilder på fina bäckrödingar och regnbågar så blir ju abstinensen total.

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
      Årets första flugpass blev i Hökensås. Flöt omkring en massa is i sjön ( S Grubben ), men fisket var mycket bra ( 7 st landade ). Var som vanligt hög kvalitét på fisken och de bjöd på riktiga fighter mellan isflaken

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inlägg
        Åh fy fan... Nu blir jag jäkligt fiskesugen. Fin regnbåge Wadman.

Hemma i sjön har det varit premiär i helgen med fina och stridslystna (har jag hört) bäckrödingar som de släppte i på hösten. Men jag har varit sjuk och inte orkat kliva utanför dörren. Men med dessa bilder på fina bäckrödingar och regnbågar så blir ju abstinensen total.
        Tråkigt nog kommer ju kylan till helgen. Så skall du hinna med några bäckrödingar på flugspö innan isen lägger sig, får du nog ta ett pass rätt snart. Krya på dig!

Kommentera

Kyla till helgen med is som följd??? Sådan vill jag inte veta av.
          Men men... Det ska ju trots allt vara vinter nu. Men jag försöker förtränga sådana förskräckliga ting.

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
          Tråkigt nog kommer ju kylan till helgen. Så skall du hinna med några bäckrödingar på flugspö innan isen lägger sig, får du nog ta ett pass rätt snart. Krya på dig!

Kommentera

I väntan på bättre tider... Snart... Snart...
            Irländsk Whisky. Irländsk tobak. Inspektion och uppdatering av nymfasken.

Click image for larger version

Name:	20140111_123405.jpg
Views:	1
Size:	336,7 KB
ID:	1771507

Självplågeri av allehanda fiskefilmer...

Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-01-11, 16:57.

Kommentera

Ber om ursäkt i förhand, men måste fråga, Anders, om jag inte minns fel skulle du handla på dig lite haspelprylar och landa brutala Vätternlaxar i vinter, hur har det gått med det?

Kommentera

Jodå jag införskaffade haspelprylar. Men jag fastnade i gäddträsket och köpte på mig mer gäddprylar. Har inte kommit iväg till Vättern.

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                Ber om ursäkt i förhand, men måste fråga, Anders, om jag inte minns fel skulle du handla på dig lite haspelprylar och landa brutala Vätternlaxar i vinter, hur har det gått med det?
                Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-01-11, 16:58.

Kommentera

Jodå jag införskaffade haspelprylar. Men jag fastnade i gäddträsket och köpte på mig mer gäddprylar. Har inte kommit iväg till Vättern.
                  Passa på och testa det fisket. Kan vara bra tryck i Vätterns silver. Denna säsong har varit grymt bra vid Ödeshög. Har själv inte hunnit med något pass där än, men har fått rapporter

Kommentera

I väntan på bättre tider... Snart... Snart...
                    Irländsk Whisky. Irländsk tobak. Inspektion och uppdatering av nymfasken.

[ATTACH=CONFIG]63199[/ATTACH]

Självplågeri av allehanda fiskefilmer...

Man kan definitivt sysselsätta sig med sämre grejor än detta.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Idag tog jag årets första firre med flugspöt (tagit ett antal gäddor på spinn).

En vildöring på ca kilot. Härlig fight med rusningar. Något nervös var jag dock då jag körde med hullingfritt och det var första öringen för året. Ville ju då så gärna få den i håven. Men efter andra håvförsöket så lyckades jag. Vid första försöket så ville han/hon inte, utan gjorde ytterligare en rusning ut i strömmen.

Name:	20140327_160826.jpg
Size:	371,6 KB
ID:	1772975

Tog på denna rosa mumsbit i storlek 10

Name:	20140327_161929.jpg
Size:	225,5 KB
ID:	1772976

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X