2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Första flytringspasset för säsongen i Hökensås idag. J-kligt kraftiga vindar som gjorde kastandet riktigt spännande, men fisket var hyffsat. Blev några stycken, däribland ett par överlevare. Knappt man tror det är samma art när man ser fiskarna på bilderna
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Wadman; 2014-04-13, 16:49.

Kommentera

den mörkare bågen ser riktigt fin ut, gillar det när bågarna får den mer naturliga kroppsformen istället för att se ut som tjocka grisar som gått på anabola.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Den högra (mörkare) såg ju riktigt nice ut.
        Så ska det se ut.

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
        Första flytringspasset för säsongen i Hökensås idag. J-kligt kraftiga vindar som gjorde kastandet riktigt spännande, men fisket var hyffsat. Blev några stycken, däribland ett par överlevare. Knappt man tror det är samma art när man ser fiskarna på bilderna

Kommentera

Vackra fiskar med fina proportioner det där. Grattis!
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tackar. Det gnälls ibland på Höken som svårfiskat, men känner man till området lite och varierar sitt fiske efter årstiderna så är förutsättningarna för lite ryck i spöt mycket goda

Kommentera

Inga fångstrapporter från mina sida,mest frustation och längtan. Gäddan leker/är inte på hugget, HÖ fisket har hamnat lite i skymundan denna vår, premiären till P&T vatten 2 veckor kvar......BLAAAAAH

Snart jevlar blir det fart på alla klasser av flugarsenalet, gädda, P&T och älvarna öppnas för fisket 15 maj.....hur ska man hinna med allt ?????
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Citat Wadman:

Tackar. Det gnälls ibland på Höken som svårfiskat, men känner man till området lite och varierar sitt fiske efter årstiderna så är förutsättningarna för lite ryck i spöt mycket goda. #

Det ska ju vara litet detektiv arbete och pillande i askarna innan hugget kommer. Det hör ju till för att det ska vara spännande. Och känslan av belöning när första firren är i håven blir ju så mycket större då.

Får se om jag har något att rapportera i morgon kväll?
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-17, 09:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                  Inga fångstrapporter från mina sida,mest frustation och längtan. Gäddan leker/är inte på hugget, HÖ fisket har hamnat lite i skymundan denna vår, premiären till P&T vatten 2 veckor kvar......BLAAAAAH

Snart jevlar blir det fart på alla klasser av flugarsenalet, gädda, P&T och älvarna öppnas för fisket 15 maj.....hur ska man hinna med allt ?????
                  Hoppas att premiären blir verklighet snart för dig. Akut fiske klåda som man inte kan kurera p.ga. väder läget är rätt pestigt.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_0168.jpg
Views:	1
Size:	870,7 KB
ID:	1773176
                    Bidrar väl med min första flugfångade havsöring

Kommentera

Ursprungligen postat av VonElffors Visa inlägg
                      [ATTACH=CONFIG]67218[/ATTACH]
                      Bidrar väl med min första flugfångade havsöring
                      Härligt! Vart? Riktigt fin. Jag får komma upp någon gång igen för att fiska lite!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X