2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag drog min första gädda på fluga i fredags! blygsamt liten, under kilot, men vad gör det när det är första! På popper mellan näckrosblad och nate. Kontakt med två till, men lite orutinerat att lyfta spöt istället för att dra ordentligt i linan Tyvärr så var den största kicken de 2 gäddorna jag missade!

Inte mkt att skryta om, men jag drog på smilgroparna!

Kommentera

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Var och viftade med spöt och fick naturligtvis en öring som vakade. Tog den på en Adam stl. 16.
      Då det var extremt tunnsått med vak så bytte jag till en spider stl. 14. En öring tog flugan. Men ganska snabbt så lossnade den och flugan for genom luften och landade i vattnet bakom mig. Det tog knappt en sekund så tog en glupsk löja flugan. Det hela blev så komiskt så det gjorde inte så mycket att jag missade öringen. Hade ju trots allt fått en tidigare.

Click image for larger version

Name:	20140624_205158.jpg
Views:	1
Size:	351,1 KB
ID:	1773925

Kommentera

Löjorna gör ju så roliga flygturer också, speciellt om man redan börjat lyfta linan för nytt kast. Det är då man örfilar sig själv med fisken, eller får klättra i träd för att hämta linan.
        Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Name:	10407191_10152088075685666_2799966924408120828_n.jpg
Size:	211,6 KB
ID:	1773990

En i mängden från dalarnas fjälltrakter, lite surt att man får fisk utan fett fenor i vatten som inte ska ha stödplantering :/

Men när denna fisk togs va man med om en häftig kläckning av små dagsländor som drev in i en liten vik där vi stod o fiska på läsidan. Efter ett tags fiskande när man lät klinkhammer flugan driva utan resultat börja man testa lite andra alternativ. Skulle byta flugan och fifla lite med linan innan jag skulle veva in. Slurp, tittar upp fluga borta och ett mothugg men fisken hade redan dragit vidare. Kastar ut igen och låter flugan driva lätt, inget händer. Börjar sakta ta hem flugan, slurp på direkten. Tadaaa dagens nisch hittad. En klinkhammer som rycks hem med så små rörelser som man kan.......fiskarna blev tokiga av detta, men låg flugan still ratade dom den.

För djävulskt vackra vatten det finns

Name:	1782121_10152091872800666_3907311365702336870_n.jpg
Size:	149,3 KB
ID:	1773989
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

En liten rackare tog en svart kaninzonker idag.

Name:	uploadfromtaptalk1405806191640.jpg
Size:	157,5 KB
ID:	1774823

Kommentera

Nattsländeimitationer brukar alltid funka bra, speciellt på harren som gärna stiger och tar torrt! Ta med ett gäng streamers för storöringen!

Kommentera

Värmeböljans fel eller oskicklighet?
                Tog en tur till Hotagenområdet och lyckades bara få småfisk, upp till 15cm.
                Såg heller inte några vak som verkade större :-(

Name:	Hotagfisk.jpg
Size:	63,5 KB
ID:	1774862

Kommentera

Måste vara värmen! Vi skyller på den iallafall! Lika i mina hemmavatten!

Kommentera

Montenegro är ett flugfiske paradis, äckligt fint natur och vatten, på vägen körde man förbi vatten som fick en bara att gråta (googla tara canyon, moraca, lim, så ska ni se! ), men jag hann/kunde bara prova på den här bäcken som bara råkade koka av bäcköring, de älskade min gräshoppa imitation (mycket gräshoppor där!), fick rätt många så jag och en kompis passade på att ta hem och smaka på 3 av dem.
                    Bifogade filer
                    Senast ändrad av darthfly; 2014-09-11, 22:28.

Kommentera

Idag ville jag bocka av Mört på min "Fiskarter att fånga med fluga" lista, de tog på en stonefly variant nymph, rätt så roliga rackare ändå speciellt om man har lätt spö, du kan få dem i stora mängder.

En av dem hade ett par svarta prickar här o där, parasit kanske? Kolla:

Name:	20140911_191217.jpg
Size:	444,9 KB
ID:	1775409Click image for larger version

Name:	20140911_191144.jpg
Size:	481,7 KB
ID:	1775410

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 136 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X