2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

I ljungan, en bit nedströms där vi va Det tycker jag absolut du ska göra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Får se om jag har något att rapportera i morgon kväll?
      Då får vi hoppas att du får ett riktigt skitfiske då. Blir ett pass imorgon för mig med. Ingen ytaktivitet senast, men vem vet? Blir nionde P&T passet för säsongen och vi är fortfarande bara i april. Kan bli dyrt denna säsong

Kommentera

Tackar! Och det samma på dig.

Har bara hunnit med 5 pass än så länge och 3 st bågar i normal portions storlek.

Här har fisken börjat vaka så smått om än väldigt sparsamt i skymningen. Men de kalla nätterna med minus grader och de ibland förekommande skurarna på dagen gör ju att det inte är det bästa läget för ytligt fiske än. Det är bara runt 7 - 8 C+ i vattnet också. Så det är bara litet Fjädermygg som kläcker än så länge. Och då endast vindstilla kvällar. Men om ett par - 3 veckor så! Då bör Danicorna, Vulgatorna och Bibio börja att fladdra runt i litet större mängd också.

Jo, många fiske tillfällen lär det ju bli. Och dyrt som sagt.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-17, 19:59.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Idag var det premiär i Svartån hemma där jag bor.
          Naturligtvis var jag ju tvungen att ta cykeln ned och kika lite och vifta lite med spöt.
          Ca 6-7 grader i vattnet. En del dagsländor som kläckte och flög omkring. Små nymfer som kravlade omkring på vadarna.

Och naturligtvis fick jag fisk, som vanligt. I´m the best.
          Click image for larger version

Name:	20140418_132659.jpg
Views:	1
Size:	453,1 KB
ID:	1773184

Några blev nyfikna på vem jag var.

Name:	20140418_140752.jpg
Size:	626,5 KB
ID:	1773185
          Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-04-18, 15:22.

Kommentera

Blev några stycken även detta pass. Trodde jag fått en bautabåge när jag drillade första fisken. Fick paddla efter den, men efter en stund dök det upp en gädda i metersklassen som höll bågen jag krokat. Fick tyvärr inget foto på det hela, för den släppte ganska snabbt när jag väl fått upp den till ytan. En liten besvikelse, men någon timma senare tog jag en riktigt fin överlevare som bjöd upp till den bästa fighten i förhållande till storlek jag upplevt. Det var ett enormt klipp i den lille fisken. Även denna blev attackerad av en gädda, när jag skulle håva den. Men den vände precis vid handen på mig. Fick ju hjärtat att slå en extra gång Förmodligen samma madame jag hade en dust med tidigare, för det var i närheten av första attacken.
            Bifogade filer

Kommentera

du skulle slängt på den största streamern i asken o tagit gäddan som en bonus fisk för passet
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                du skulle slängt på den största streamern i asken o tagit gäddan som en bonus fisk för passet
                Fiskade med större streamers ( ur hemligasken ) Tror det behövs rediga disktrasor för att få den har damen att reagera, så nästa gång jag fiskar där är gäddprylarna med.

Kommentera

Kanon fint väder och lurade till slut på en båge på knappt ett hg över kilot på en ytligt fiskad Flickslände nymf #12 av Klingbergs modell:

Inte någon baddare med andra ord. Men dock tagen på flyt lina och flugan fiskad straxt under ytan. Så jag såg plogen komma innan firren klapp flugan.
                  Detta kompenserade för den mediokra vikten tycker jag. Och fisken var dessutom en bra fighter.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Påskafton och en vild öring tagen på haröra med guldskalle stl. 14.

Name:	20140419_152516.jpg
Size:	521,1 KB
ID:	1773246

Kommentera

Blev ju en för mig också, ca 35-40 cm, på en knallrosa märlkräfta.
                      Bilden blev dock alldeles för dålig för att posta nånstans på internet. Dålig mobilkamera, skymning, lätt skakiga händer...
                      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X