Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad flugfiskar ni efter ?
Collapse
X
-
Gillar att fluga gädda, men då blir det oftast från båten. Kan tänka mig att ett större exemplar kan ställa till en del om man är utvadad. Ja, gädda på fluga är riktigt skoj och dessutom väldigt effektivt. Är ju inte helt sällan man plockar mer fisk än spinnfiskande kompisar på passenUrsprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggSannolikheten är ju rätt hög att den upptäcker dig sent och att vändningen, om det blir någon, blir närgången, sen är det cirkus. Och då ska vi inte ens börja snacka om landningen, den kan vara en riktig upplevelse den också...
Ehh, ja just det, jag fiskar mest gädda på fluga, andra arter är mest tidsfördriv eller olyckshändelser.
Kommentera
-
har man kompisar som spinnfiskar gädda kan man alltid "sno" fiskarna som är uppe o tittar/följer efter vobblern vid båten. Brukar bli glada miner
Ja om man inte precis lagt ut ett kast då
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Vi är ett gäng som ofta fiskar ihop och har rätt strikta regler. Fiska på annans följare utan att ha bett om lovUrsprungligen postat av mojoman Visa inlägghar man kompisar som spinnfiskar gädda kan man alltid "sno" fiskarna som är uppe o tittar/följer efter vobblern vid båten. Brukar bli glada miner
Ja om man inte precis lagt ut ett kast då
Kommentera
-
Vi är nog inte så seriösa. Om man råkar "sno" någons följare, blir det inga sura miner, snarare tvärt om. Det är ingen tävling som tas på största allvar utan mer som avkoppling och en fisketripp till och prata om vid senare tillfällen.Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggVi är ett gäng som ofta fiskar ihop och har rätt strikta regler. Fiska på annans följare utan att ha bett om lov
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Nja, tävling. Är väl mest för att ha lite koll på var man kan kasta eller inte. Min pulpetare är bara 4.60 och ganska ofta är vi tre i den. Inte fel med lite regler då, för att slippa ofrivillig piercingUrsprungligen postat av mojoman Visa inläggVi är nog inte så seriösa. Om man råkar "sno" någons följare, blir det inga sura miner, snarare tvärt om. Det är ingen tävling som tas på största allvar utan mer som avkoppling och en fisketripp till och prata om vid senare tillfällen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
|
1 svar
347 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Okoun
2025-02-16, 20:45
|
||
|
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
|
0 svar
146 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Jimmykay
2025-05-21, 06:22
|

Iaf. inte som jag kan ta mig till med Färdtjänsten. Vomb sjön finns förvisso Men den är ju på tok för stor.
Kommentera