Vad flugfiskar ni efter ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad flugfiskar ni efter ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inlägg
    Flugfiske efter gädda skulle vara kul att prova. Har ju fastnat i gäddträsket med haspelspöt.
    Eftersom jag egentligen är en flugfiskenörd så skulle jag säkerligen bli helt såld om jag fick på en gädda på flugspö.
    Gäddfluga blir det nästa helg, så du kommer inte undan.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
      Gäddfluga blir det nästa helg, så du kommer inte undan.

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
        Sannolikheten är ju rätt hög att den upptäcker dig sent och att vändningen, om det blir någon, blir närgången, sen är det cirkus. Och då ska vi inte ens börja snacka om landningen, den kan vara en riktig upplevelse den också...

Ehh, ja just det, jag fiskar mest gädda på fluga, andra arter är mest tidsfördriv eller olyckshändelser.
        Gillar att fluga gädda, men då blir det oftast från båten. Kan tänka mig att ett större exemplar kan ställa till en del om man är utvadad. Ja, gädda på fluga är riktigt skoj och dessutom väldigt effektivt. Är ju inte helt sällan man plockar mer fisk än spinnfiskande kompisar på passen

Kommentera

har man kompisar som spinnfiskar gädda kan man alltid "sno" fiskarna som är uppe o tittar/följer efter vobblern vid båten. Brukar bli glada miner Ja om man inte precis lagt ut ett kast då
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
            har man kompisar som spinnfiskar gädda kan man alltid "sno" fiskarna som är uppe o tittar/följer efter vobblern vid båten. Brukar bli glada miner Ja om man inte precis lagt ut ett kast då
            Vi är ett gäng som ofta fiskar ihop och har rätt strikta regler. Fiska på annans följare utan att ha bett om lov

Kommentera

Det är trist att det inte finns några justa Gädd vatten här omkring. Iaf. inte som jag kan ta mig till med Färdtjänsten. Vomb sjön finns förvisso Men den är ju på tok för stor.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                Vi är ett gäng som ofta fiskar ihop och har rätt strikta regler. Fiska på annans följare utan att ha bett om lov
                Vi är nog inte så seriösa. Om man råkar "sno" någons följare, blir det inga sura miner, snarare tvärt om. Det är ingen tävling som tas på största allvar utan mer som avkoppling och en fisketripp till och prata om vid senare tillfällen.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                  Vi är nog inte så seriösa. Om man råkar "sno" någons följare, blir det inga sura miner, snarare tvärt om. Det är ingen tävling som tas på största allvar utan mer som avkoppling och en fisketripp till och prata om vid senare tillfällen.
                  Nja, tävling. Är väl mest för att ha lite koll på var man kan kasta eller inte. Min pulpetare är bara 4.60 och ganska ofta är vi tre i den. Inte fel med lite regler då, för att slippa ofrivillig piercing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                  1 svar
                  347 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Okoun
                  av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  146 visningar