Regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, och i synnerhet vid P&T vattnen. Finns det verkligen någon anledning att smussla med vilka flugor man kör med där? Delad ( fiske ) glädje är ju så mycket roligare.

Där jag brukar fiska = Björka dammen och Bjeveröds dammarna, byts det glatt både flugor och tips.

EDIT. Och kan man glädja och hjälpa en nybörjare med att han eller hon får fånga en firre, så gör man ju denne inte bara en kortsiktig tjänst. Man får förhoppningsvis en person som fortsätter med denna trevliga hobby också.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-17, 09:50.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pöla Visa inlägg
      Jag tycker bara det är tragiskt att man ska vara hemlig. Alla vi är ju ute efter samma mål. Tycker det är tråkigt att folk beter sig så, Träffat på liknande idioti inom fotografering också. Fattar inte riktigt hur man tänker, men det säger ju mer om individen i sig.

Varför inte hjälpa din medmänniska ?
      Hur vet man att alla har samma mål ?

Riktigt fina vatten och flugorna som gäller där håller jag för mig själv. Hittar man en pärla uppe på nått fjäll vill man knappast skylta med det, speciellt på öppna forum. Nästa gång man besöker hemlig tjärn så finns det tomma ölburkar, fimpar, skräp plast, eldstäder här och där. Ska jag avslöja mina pärlor så måste jag känna personen. En främmande kanske påstår sig vara nått annat på ett forum, men väl vid fiskeplatsen så kommer köttyxan fram och allt som fastnar på kroken slaktas utan hänsyn för regler och miljö.

Finns det hemliga flugor ? Alla har sina favoriter, det viktigaste är hur man fiskar med flugan inte vilken fluga som sitter på tafsen.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      154 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X