Fiskar inte så ofta som jag skulle vilja göra och när jag gör det är det sällan något att "skriva hem om" varken resultatmässigt eller händelsemässigt i övrigt. Att kunna skriva om fiske på ett intressant och läsvärt sätt är inte heller alla förunnat även om jag själv uppskattar det, gott skrivande är en konst!
Jag hamnar lätt i "material" i vid bemärkelse... Om spön, rullar, båtar kläder och allt ikring - blir nog lätt så när fiskelyckan inte är den önskvärda?
Jag tycker dock material är intressant även om det i stort spelar mindre roll för fiskelyckan än vi vill tro... Timmar på vattnet och rätt ställen är långt viktigare än resten om ni frågar mig.Får nog inte större eller fler gäddor nu med en större båt eller fler spön men det är trevligt och jag trivs bättre så, med åldern blir man också mer bekväm i alla fall jag.
Måste få berätta en fin anekdot dock! Tidigare idag (!) fick jag ett sms från en ung kille.
Han berättade att jag under semestern sommaren 2017 tog med honom och hans bror vid "stugbyn" jag bodde, på trollingfiske en eftermiddag/kväll i min Amerikabåt.
Vi hade väldigt trevligt och viss fiskelycka och han sa att den fisketuren verkligen väckte hans fiskeintresse och därför, sa han, läser han idag på Sportfiskeakademien i Forshaga!
Sånt värmer, blir så glad och rörd att min lilla inbjudan hade den effekten!
Det fick mig också att tänka på oss lite äldre, (hrm) ofta ensamma i en båt, - ta med en grabb eller tjej i båten, det blir roligare så, delad fiskeglädje är faktiskt dubbel och de unga kanske tar fisket vidare till glädje både för egen del, för framtiden och kanske även för FS... 
Lämna en kommentar: