Sorgligt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sorgligt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Verkar som flugfiske sektionen är död?

Har inte skrivits något här på snart en månad. Jag trodde att när jag började hålla mig undan här ifrån att andra och yngre förmågor skulle fortsätta att hålla denna forum del igång. Det kryllade ju av skriv glada duktiga flugfiskare här förut som hade många fina tips att ge. Men så verkar inte fallet tyvärr.
    Väldigt tråkigt tycker jag!
    Det går inte att vänta på att någon annan ska göra någonting... det bästa är nog att alla bidrar och håller sin favoritsektion vid liv. Jag tror att flera "uddagrenar" som tävlingsmete, specimenmete, pimpelfiske och även flugfiske kommer få ett uppsving efter allt elände med corona.

Väck lite gamla trådar med innehåll som kan vara matnyttigt för nybörjare... vissa vågar inte ens ställa frågor själva.

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Ursprungligen postat av niinmita Visa inlägg
    Själv är jag medlem i många av grupperna på FB men måste säga att nivån i dom flesta grupperna är rätt så låg, Allt som oftast samma fråga om diverse beten/rullar/spön. Alternativt så blir det en dålig stämning när någon lägger upp en bild där fisken kanske blivit lite felhanterad.
    Det har gjort så att det är otroligt sällan jag ens kollar vad som händer i dom grupperna längre. Ser jag att någon jag känner har kommenterat eller skrivit ett inlägg så tar jag mig en titt men inte mer än så.

Här kan man ju sitta och slöläsa en hel dag när man har tråkigt men visst märker man att aktiviteten har minskat men det märks på alla forum idag. Men forum är betydligt trevligare än t.ex FB.
    +1 på den dvs kompetensnivån är otroligt olika. Jag tänker då både på på de experter såsom Team Colibri (Erik), Leif Engström, Buster, Tobias Fränstam mfl som faktiskt finns här (med varienrande aktivitet) och på de kanske inte lika "kända" men ändock väldigt kunniga och hjälpsamma forummedlemmarna. Detta ger tyngd och substans till forumet på ett helt annat sätt.

Lämna en kommentar:

• niinmita
    replied
    Själv är jag medlem i många av grupperna på FB men måste säga att nivån i dom flesta grupperna är rätt så låg, Allt som oftast samma fråga om diverse beten/rullar/spön. Alternativt så blir det en dålig stämning när någon lägger upp en bild där fisken kanske blivit lite felhanterad.
    Det har gjort så att det är otroligt sällan jag ens kollar vad som händer i dom grupperna längre. Ser jag att någon jag känner har kommenterat eller skrivit ett inlägg så tar jag mig en titt men inte mer än så.

Här kan man ju sitta och slöläsa en hel dag när man har tråkigt men visst märker man att aktiviteten har minskat men det märks på alla forum idag. Men forum är betydligt trevligare än t.ex FB.

Lämna en kommentar:

• Edguy
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Då börjar du flugfiska gädda så behöver du inte lägga ner gäddfisket.
    Preciiis så jag menade

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Mmm blir svårt med mina #4 och # 5 spö sliter gädfan sönder mitt spö, lina och rulle om inte tafsen ger sig först då

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

Det är sant. Men jag har tänkt på det en tid. Ska behålla några gäddprylar ifall att men som det kännts ett tag nu så drar flugfisket igen och det är ju så förbannat roligt

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Bara för att du ska fiska fluga 2019 behöver ju inte nödvändigtvis betyda att du behöver sluta fiska gädda Classe
    Det är sant. Men jag har tänkt på det en tid. Ska behålla några gäddprylar ifall att men som det kännts ett tag nu så drar flugfisket igen och det är ju så förbannat roligt

Lämna en kommentar:

• Edguy
    replied
    Bara för att du ska fiska fluga 2019 behöver ju inte nödvändigtvis betyda att du behöver sluta fiska gädda Classe

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Och jag kommer flugfiska betydligt mer nästa år då jag nu bestämt mig för att lägga ner gäddfisket

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Har varit väldigt frånvarande från Fiskesnack. Snackade just med en vän kring detta med Fiskesnack och Facebook. Själv börjar jag allt mer tröttna på fiskegrupperna på Facebook. Så jag kommer nog tillbaka till Fiskesnack och flugfiskeavdelningen allt mer.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
159 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X