hjälp mig välja klass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig välja klass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bättre o köpa en storspole rulle i riktiga matrial istället för alla billiga plastrullar
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Japp, en storsplad rulle är ett måste om man inte vill få trassel på linan.. Jag personligen gillar inte okuma-rullar, har två och är missnöjd med båda...
      Hade jag varit du hade jag absolut satsat på en Scierra XDA i Klassen #5-7, jag funderar själv på att köpa en sån nu!

><(((*>

Kommentera

Originally posted by Tim
        Bättre o köpa en storspole rulle i riktiga matrial istället för alla billiga plastrullar
        Tim... Du kan ju ingenting, det är en storspolig aluminium rulle svarvad ur flygplansaluminium, du har ju bara skitgrejjer till flugfiske själv...
        /Lazinko

Kommentera

Originally posted by Lazinko
          Tim... Du kan ju ingenting, det är en storspolig aluminium rulle svarvad ur flygplansaluminium, du har ju bara skitgrejjer till flugfiske själv...
          Eh har jag kritiserat din rulle eller? men nu kan jag göra det om du vill..Okumas rullar är väl fan made in taiwan som man med lite tur kan få i en happy meal på donkan!
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

skitgrejjer? Man brukar inte gå på pris och diva sig men om du nu vill ha det så kan jag väl alltid tillägga att mina fiskekort och allt jag lägger ner enbart på fiskevatten är dyrare än din utrustning..

Är ju inte utrustningen som avgör vilken fiskare man är och jag sätter fiskeplattserna före utrustning..

Bergman: Du borde kanske ta en funderare på om du verkligen skulle avblocka Lazinko, Vad jag har sett och hört snackar han skit i vartenda topic han postar sitt svar i.
            Senast ändrad av Majakovskij; 2003-06-02, 22:19.
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Klass 5 tycker jag om det är Fjällöring, Harr och Abborre.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

För övrigt säljer Fly Fisherman en rulle vid namn fjällsländan, stor spole, 2 extraspolare, metalldrev osv. Mkt fin för lite pengar, bellar ca 7-800:- om jag inte missminner mig. Rekomderas om man vill han hyffsat snygg rulle, med bra broms, hållbara metalldrev och extraspolar som annars kostar ca 40% rullens ordianrie pris!!!
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Klass 5-6 skulle jag nog åxå säga.Om du ska upp på fjället får du räkna med en hel del vind.Då kan det vara bra att kunna mörsa på med en lite tyngre lina.
                  P-U;Trist med foten.Skiter sej ålågillet nu?
                  //S
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

En 4/5:a klarar det mesta om du inte tänker snikhandla.

Det som får avgöra är nog som nämndes ovan, var du skall fiska någonstans.
                    Kan vara ganska blåsigt i fjällen då kan det vara bättre med en 5/6:a och kunna hänga på en #7-lina, för att rädda situationen.

Vad gäller Okuma Integrity så är det i stort samma rulle som Scierras XDA. Scierra använder Okumas patenterade rullager.
                    Förövrigt två mycket prisvärda rullar.

De enda grafitrullar värda namnet flugrulle, är Visions 3zon och Loop Grafit, tycker jag i alla fall, av egen erfarenhet.
                    Senast ändrad av maryland; 2003-06-02, 23:29.
                    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Köpte en Loop Evotech LW 2Five på förra årets flugfiskemässa och det e inget jag ångrar.
                      Vanliga Loop Traditional DryFly är fin rulle oxå.
                      Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X