hjälp mig välja klass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig välja klass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by maryland
    För det första förstår jag inte vad man skall med broms till om man inte använder den???

För det andra Loop grafit har ingen broms, du bromsar med handen.
    Gäller även deras Traditionalserie Dry Fly etc.

För det tredje, vad skall man med en bromsad rulle till ett klass 5-spö

För det fjärde, HÖ och Lax är det rent befogat, men det går utan broms där också.
    Bra rullar är det viktigaste i laxutrustningen. Ska ha bra linminne och kunna hantera fisken rätt, men även i exempelvis put and take vill man väl inte ha nån leksaks rulle ska ju vara riktiga prylar.

Och jag skulle vilja se dig bromsa en lax med handen när den är på väg utåt forsen!
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by farfargrizzly
      Jag fiskar aldrig i put and take, det blir insjöar och åar.

Och angående rulle, du tycker inte XDA är bra eller? om inte, har du några tips?

För övrigt, tack alla för hjälpen, riktigt sjysst, tror jag har fått lite humm om sakerna nu
      Har inte testat den rullen och kan därför inte ge några kommentarer om den..
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Och jag skulle vilja se dig bromsa en lax med handen när den är på väg utåt forsen!
        egna erfarenheter av det eller?
        /Lazinko

Kommentera

Har bevittnat drillningar och hört. Och är rätt självklart att man måste se till att laxen inte rusar vidare till nästa pool.
          Senast ändrad av Majakovskij; 2003-06-03, 19:55.
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Sköna skriftord du använder...
            /Lazinko

Kommentera

Originally posted by Lazinko
              Sköna skriftord du använder...
              Jag förstår inte var du har här o göra? Jag och alla andra som verkligen brinner för fisket använder detta som en mötesplatts men du kommer ju bara hit o snackar skit. Kan garentera att det är flera som håller med mig
              [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Vidhåller ändock att bromsrulle är helt obefogat för fiske i klass 5.

Klart som f*n att man använder bromsad rulle till det tunga fisket, har heller inte påstått något annat.
                Har för övrigt sett med egna ögon lax drillas med Loop Traditional-rulle i Gaula, mycket jobb med handen
                Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Jo så sant Maryland, använder själv inte bromsen vid lättare fiske Men lite broms kan ju alltid vara bra att ha, så den inte övervarvar men då utan att det blir trögare att veva.

Men som med loopen så har jag den utan motstånd så blir den lätt lite skranglig. Spänner jag den däremot så den itne är skranglig så blir den lite trög. Det gillar jag inte.

Tim > nä men man kan vänta sig lite av bromsade grafitrullar Har en okuma airframe nu men skulle hellre ha den med riktig broms.

Kommentera

Originally posted by Tim
                    Jag förstår inte var du har här o göra? Jag och alla andra som verkligen brinner för fisket använder detta som en mötesplatts men du kommer ju bara hit o snackar skit. Kan garentera att det är flera som håller med mig
                    Kan [ i]garantera[/i] att folk också är irriterade på dig.
                    /Lazinko

Kommentera

Originally posted by Lazinko
                      Kan [ i]garantera[/i] att folk också är irriterade på dig.
                      Jasså, du kan ju inte bara komma på nåt nu. Var ju för fan till o med röstning om du skulle få vara kvar här..

You have serious problems
                      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 292 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X