hjälp mig välja klass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig välja klass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dagens klass 5 spön klarar blåst på fjället galant, blåser det så pass mkt så fiskar man ändå inte i motvind. Sedan är de flesta 5:or underklassade och man skall välja en 6:ans lina. Altså en överklassad 5:a eller en normalsklassad 6:a. Själv körde jag jämt med 6:a förut, men sedan 3-4 år tebax kör jag aldrig med spö över klass 5, allt blir lixom roligare. Klass 8:a el. 9:o för hö och gädda för övrigt.

Rudan, skall leta reda på kryckor idag. Måste hålla åla racet lite öppet, men ev. med lite hjälp kan jag kanske genomföra det, skjuts och bärhjälp då förståss.
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Originally posted by Lazinko
      Jo så är det men integrity är också bra.
      jag har oxå en okuna integrity. håller på att blir tokig på den då den i vissa lägen övervarvar. fast bara om jag kör med väldigt lös slirbroms. duger bra som nybörjarulle
      Bajen forever!

Kommentera

Men är det främst put and take fiske han ska ha flugspöt till är det inte nåt måste att ha nån bättre rulle i främst drillningsväg men ska ju ha god platts för lina och backing.

Och lägger han till några hundralappar extra kan han få en fin rulle som man kan använda i flera år..
        [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Härlig lektion tim ger här ju
          /Lazinko

Kommentera

Absolut
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by maryland
              De enda grafitrullar värda namnet flugrulle, är Visions 3zon och Loop Grafit, tycker jag i alla fall, av egen erfarenhet.
              köpte precis en loop grafit och tycker inte den är så värst bra. Den har ju inte ens redig broms. Kände på en Vision 3zone och den kändes heller inte helt 100. men jag har ju inte testat o fiska med en.

En rulle som jag är intresserad av att testa är okuma airframe. den är ju i grafit och har redig broms.

Kommentera

Originally posted by yoxler
                köpte precis en loop grafit och tycker inte den är så värst bra. Den har ju inte ens redig broms. Kände på en Vision 3zone och den kändes heller inte helt 100. men jag har ju inte testat o fiska med en.

En rulle som jag är intresserad av att testa är okuma airframe. den är ju i grafit och har redig broms.
                Man ska inte vänta sig allt för bra bromsar på grafit rullar..
                [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Okuma integrity har skön broms, av alu e den hehe
                  /Lazinko

Kommentera

För det första förstår jag inte vad man skall med broms till om man inte använder den???

För det andra Loop grafit har ingen broms, du bromsar med handen.
                    Gäller även deras Traditionalserie Dry Fly etc.

För det tredje, vad skall man med en bromsad rulle till ett klass 5-spö

För det fjärde, HÖ och Lax är det rent befogat, men det går utan broms där också.

För det femte är det ju övervarvningsegenskaper vi borde prata om snarare
                    Senast ändrad av maryland; 2003-06-03, 19:43.
                    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Originally posted by Tim
                      Men är det främst put and take fiske han ska ha flugspöt till är det inte nåt måste att ha nån bättre rulle i främst drillningsväg men ska ju ha god platts för lina och backing.

Och lägger han till några hundralappar extra kan han få en fin rulle som man kan använda i flera år..
                      Jag fiskar aldrig i put and take, det blir insjöar och åar.

Och angående rulle, du tycker inte XDA är bra eller? om inte, har du några tips?

För övrigt, tack alla för hjälpen, riktigt sjysst, tror jag har fått lite humm om sakerna nu

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      152 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X