vilket flugspö??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilket flugspö???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

RST Mythos kostar mindre än de andra och är bättre. Lite dyrare är M3 och är då hästlängder bättre.

Kommentera

Originally posted by lillgustaf
      okej dom här ghr spöna från cd då dom ska tillverka det lättaste spöt i världen det jag har tänkt köpa där väger endast 82g
      Lättaste varianten blir väl att kasta utan spö, det går.

Skämt åsido, vad vinner en fiskare på att jaga gram i spöt.
      Snart väger linan mer än spöt och linvikten har man ju redan förutbestämt för sitt fiske.
      Det finns nu många rullar som är klart på tok för lätta, blir ingen balans i spöt och jag vill påstå att balansen i spöt är viktigare än den totala vikten.

Skall man vara petig, så är ju harmonin mellan spö, rulle och lina, viktigare än alla fantastiska försäljningsargument tillverkarna presenterar för sina nya enskilda produkter.
      Senast ändrad av maryland; 2004-02-05, 19:05.
      Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

sant .....

skulle kunna köpa ett gloomis

Kommentera

Aldrig provat, min handlare säger att det enbart är GLX som är köpvärt.
          GL3 (tror de bytt namn på det nu) har jag hört på en del forum skall vara ett lite följsammare spö än GLX och i ditt prissegment.

Kommentera

Jag har inte provat det själv men jag pratade med en som hade ett GL3 #5 och var grymt nöjd.

Har för mig att loomis ska börja sälja ngt nytt spö för öring som heter stream dance eller liknande, men hur det spöet är har jag inte en aning om.

Sage har jag tyvärr inte någon erfarenhet av men jag vet att Cela i malmö, som killen ovan nämner, säljer custombyggda sage till lägre pris. har känt lite snabbt på dom och de var helt ok!

Kommentera

Köp ett Loomix IMX, bygg det själv så får du personlig prägel på det. 3500:- för ett toppenspö.
              IMX ligger väl mittemellan GL3 (Mahogany) och GLX. Skillnaderna är ju marginella kastmässigt, däremot så svider det i plånkan om man väljer GLX :-). Är man van med ett mjukt spö så är det ganska ovant i början med dessa kastkanoner...

Kommentera

IMX hette väl föregångaren till GLX? Många år sedan.

Man kan ju undra varför IMX nu för tiden går under fabrikatnamnet Slate?

Tror för övrigt att GuideLine gjort nått GLX-spö. he he

Skulle tro att IMX inte tillverkas av Loomis längre.

Om jag har fel skulle det vara intressant att få en riktig förklaring av nån som har fullständig klarhet.
                Senast ändrad av maryland; 2004-02-23, 20:46.

Kommentera

Jag har kastat en hel del med Gloomis GLX och kan bara säga att det är SJUUUKT bra spö!Skönare spö finns nog inte!!!
                  Har du inte råd att köpa ett,så testa inte att kasta med det..för du blir helt klart påverkad för resten av livet!

Kommentera

Bara för att du säger sådär så ska jag gå å provkasta ett redan i morgon.
                    Återkommer med utlåtande, om nu handlarn har nått hemma just nu.

Kommentera

jaha,,då kan du räkna med att du köper ett inom en snar framtid!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                      29 svar
                      3 278 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg s1lvertungas  
                      Arbetar...
                      X