Flugfiskarens knutar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskarens knutar

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fisk på torrfluga det e minsann något extra de där=)Vi vaer i vällingasjön över helgen och det vaka jeklar ii de hela tiden nästan så det var lite spännande att sitta o kolla på flugan och veta att det kunde hugga när som,fast visst det e kul med våt/streamer med när det rätt va det är bara blir tvärstopp under vattenytan och linan bara far iväg som en skottspole,ja du det e lätt man blir för ivrig när det hugger till,det gäller ju att trötta ut fisken egentligen men det missar man ibland när man känner att det är en storfångst man har på som man vill få upp så snabbt som möjligt=)o nnågon gång hann flugan knappt landa på ytan fören det högg direkt=) sånt är med kul som fasen!Ja det hade varit trevligt
    sigpic

Kommentera

Det måste ha varit grymt kul när det vakade på det sättet! Mycket sällan man får ha turen att komma till ett vatten precis när det händer. Låter som om det var någon större kläckning på G. när du var där.

Hoppas att man hinner med en fet Nattslände kläckning innan det blir för kallt nu bara.

Visst, är sjunkline fisket o.k. det med. Men torr fluga, är ändå nr. 1
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det var härligt att bara se dom flyga upp i luften o ner i vattnet,helt go känsla var det samtidigt som man satt me spöt i nävarna...Hoppas på en sån runda till innan man sätter sig vid flugbindningsstädet inför vintern"hoppashoppas" två veckor kvar till dom stänger där för allmänheten//Fick hem en ny flug ask idag föresten och mitt fb-städ=) nu fattas bara resten av sakerna me hahahaha som krokar o div:P
        sigpic

Kommentera

Kan tro att det var en MYCKET trevlig syn!

Ja, man får skynda sig att vara ute vid vattnen så mycket man kan nu. Har bestämt mig för att ta en tripp till Björka dammen i nästa vecka. Så får man väl se?

# Fick hem en ny flug ask idag föresten och mitt fb-städ=) nu fattas bara resten av sakerna me hahahaha som krokar o div:P#

Grattis till nya städet och asken!

Det konstiga med flug bindningen, är att det alltid tycks fattas saker på något vis? Iof. du ska ju starta upp igen. Så då är det ju förståerligt att det saknas en hel del för dig. Men jag, när jag tittar i de knök fulla lådorna i sekretären som jag har som flug bindar hörna. Lyckas ändå nästan alltid på något vis, hitta material som är nästan slut eller som jag tycker mig behöva fortfarande. Man har blivit ett slags Ekorre när det gäller flug bindningen och bara samlar på sig mer och mer.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-11, 17:25.

Kommentera

ja du det kostar lite att starta upp igen med bindningen,då det är verktyg som ska inhandlas sen e det ju div rullar,fjädrar,koppartråd,blytråd etcetcetc =)Du jag tänkte på det,jag ska till vällingasjön på söndag,du vill inte hänga med??Tänkte köra en heldag där till solen gått ner eller man ej ser något mer,men du kan väl slänga iväg ett sms om du är sugen...=)
            sigpic

Kommentera

Sant det att det kostar en slant att starta upp flugbindningen igen. Men jag är glad på sätt och vis att jag inte binder Lax flugor längre. Det kostar en hel del mer än att köpa krok och material till vanliga torrflugor, nymfer och streamers det!

Tips. köp 2 st saxar. En billig Indisk för att klippa hårda och grova material med. Känns ju inte lika jobbigt att kassera en 35:- sax som en för 100:- Och så en riktigt bra sax för fin liret med fjäder och hår.

Dessa t.ex.:

Fn vad synd att det blir på söndag du ska ut! Jag är tyvärr upptagen på söndag.

Men vi kan ju snacka ihop oss om en tur tillsammans litet längre fram kanske?
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-12, 12:15.

Kommentera

Var precis och inskaffa ett verktygskit med tråd på peter sport i lagan=) så nu e det bara resten kvar hehehe,ja visst kan vi göra det...vet ej när dom stänger i harasjömåla?
                Men det var fisen att du inte kunde på söndag=(Men som sagt så tycker jag vi kan snacka ihop en fisketur närmare fram=)
                sigpic

Kommentera

Tyvärr, är hemsidan paj hos Harasjömåla. Men du kan ju kolla litet då och då?

Ja, jag tycker det är trist att vi inte kunde blöta en fluga ihop på söndag.

Kommentera

ja jag kom ju inte åt o fiska i strömmen när vi var där sist,så det hade vart kul att få prova på den...Men jag kollar med lite jämna mellanrum med hemsidan och hoppas på att dom lagar den snart,Hoppas vi kan blöta fluga snart!!

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Tyvärr, är hemsidan paj hos Harasjömåla. Men du kan ju kolla litet då och då?

Ja, jag tycker det är trist att vi inte kunde blöta en fluga ihop på söndag.
                    sigpic

Kommentera

O.k.

Men annars så har du ju Baltak också:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      136 visningar