Dags att köpa vadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att köpa vadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dags att köpa vadare

Hej på er,

Då har jag blivit biten av flugfisket och besöket i ån vid landstället visade tydligt att jag behöver inhandla ett par vadare för att det ska fungera. Jag undrar om ni kan ge mig lite tips om vad jag ska titta efter? Några märken som är bättre/sämre? Jag har hittat dessa som ligger i min prisklass:

Någon som vet skillnaden på dessa två? Kanske tom någon som provat?

En annan fråga är om ni vet hur storlekarna brukar vara? Föredrar att handla på internet nämligen Är det normala storlekar i kängorna eller ska man ta en storlek större?

Tack på förhand!

/Johan

Redigerat: Hoppsan, de skriver visst om skostorlekarna på sidan. Glöm den delen!
    Senast ändrad av jumjum; 2012-08-20, 21:36.

Vision keeper funkar bra för mig.. obs jag är nybörjare.

Senast ändrad av Yezper; 2012-08-20, 22:08.
    Fisk finns i sjön

Kommentera

Hej!

Något av de här vadar paketen skulle jag föreslå: Vision Keeper eller Guideline Crosswater.

Köp en storlek större vadare och kängor än du normalt drar så att du kan ha varmt under.

En vadar stav, är en billig livförsäkring: http://www.willyssportfiske.se/p/flu...4a75a61c83c2a0

Sko konverterare från US till Europeiska storlekar. http://www.onlineconversion.com/clothing_shoes_mens.htm
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack Jock Scott, vet inte vad det här forumet skulle vara utan dig

Får jag fråga vad som är bra med de vadare du rekommenderade? Vad är t ex skillnaden mot de jag hittade, i kvalitet och hållbarhet.

Vadare är ett plagg jag aldrig köpt därav alla frågor. Vet liksom inte vad man ska titta efter.

Tack!

Kommentera