Dags att köpa vadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att köpa vadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Snart skriver välden där bamse och påstår att orvis har en egen tillverkningsmetod.
    Vision har som regel bra vadare. Jag Ikon Zip och kört med dom i två säsonger. Fiskar dock inte så mycket i nuläget. Till vardags har jag midjevadare men jag vadar knappt där jag fiskar. Det är mest istället för lårhöga gummistövlar.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Filt eller gummisula?

Jag har stl 44 i dojor bör jag satsa på en storlek större när det kommer till vadare?

Kommentera

Om du väljer gummisula så är det, så vitt jag vet, endast Patagonia som har fått till en bra gummisiula. Jag har dom och dom är bra. Dom är bättre på land att gå med. I norge i somras var det ruggigt halt, då hjälpte det bara med dubb i skorna.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Idag testade jag mina Vision keeper byxor och skor, och vadade i ca 3 timmar och det kändes perfekt, speciellt med att filtsulan under skorna hade så bra grepp på undervattensklippor med sjögräs på. Jag är fett nöjd
          Fisk finns i sjön

Kommentera

Juste!

Ja, Visions grejor har jag aldrig behövt känna mig blåst på. Har ett antal olika saker från dem. Och är även fet nöjd jag med.

P.s. Vision, har även lösa filt sulor att köpa när de du har är utslitna.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-09-16, 18:56.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Så är det filtsula som gäller tycker ni?

Kommentera

Har filtsula med dubbar. Funkar både på land och när det är hala bottnar

Kommentera

Nu har jag beställt Vision vadare och dojor. Valde stl L men vet inte om jag nu gjorde bort mig och borde ha valt M istället. Jag är trotsa allt normalbyggd på 177 cm. Men jag brukar ha L bland mina vanliga kläder ibland. Gjorde jag fel som valde L i vadarna?

Kommentera

Nej, det tycker jag inte. Man vill ju emellanåt kunna ha rejält på sig under också. Typ 3 lagers modellen tidigt och sent på året = micro klimat underställ närmast kroppen - ett microfleece eller merinoull underställ över detta och de vanliga kläderna och jacka + minst 2 par sockor.

Och att sen vadarna, blir litet fladdriga under den varma årstiden är ju inte hela världen. Du har ju både hängslen och vadar bälte.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-09-17, 11:46.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Då blir det säkert bra med andra ord. Blev ett tag lite orolig efter att jag lagt min order trots att jag först ringde till dem på Capricorn (där jag beställde ifrån) och pratade med dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      137 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X