Dags att köpa vadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att köpa vadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har jag hämtat och provat vadarna + kängorna och det blev jättebra.
    Ena katten blev om inte annat vettskrämd och sprang iväg när jag gick omkring i vadarna som en rymdvarelse (eller vad hon nu trodde att jag var).

Sänder ut i cyberspace ett stort tack de grabbarna på Capricorn för hjälpen, råden, servicen och den snabba leveransen. Hos mig har de en trogen kund.

Kommentera

Kanon!

Ja, då har du ju gått i mål med den utrustnings detaljen. Och Capricorn verkar vara en mycket juste butik.

Stackars kissen! Hoppas att den har hämtat sig från förskräckelsen nu då?
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-09-18, 15:19.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
        Nu har jag hämtat och provat vadarna + kängorna och det blev jättebra.
        Grattis Ja, då vet man att visionvadarna håller storlekarna. Är väl inte direkt vanligt med vadare

Kommentera

Uppdatering:

Jag slog till på Vision Keeper. Tycker prisklassen var rätt och flera verkar ju tycka bra om dem. Premiärturen med dem skedde i helgen, och jag är helt klart nöjd med dem. Inte lika nöjd är jag med mig själv som första dagen lyckades skära upp byxorna när jag täljde en grillpinne. Aningen irriterande Men men, det är sånt som händer. Min fråga blir då såklart, har någon något bra tips på reparation? Än så länge har jag reparerat dem med kitet som följde med. Det började läcka ganska fort, men jag var nog inte tillräckligt noggrann. Har någon något tips?

Tack på förhand
          Johan (som inte ska tälja pinnar i närheten av mina vadare i fortsättningen)

Kommentera

Liquisole

Kommentera

Nu vet jag inte hur stor är skadan, men en bra och flexibel lim som liquisole och en bit neopren kan vara lösningen.

Kommentera

Tackar för tipsen. Revan blev väl kanske 2 cm lång.

Kommentera

För säkerhets skull lapa den på båda in och ut sidan.
                  lycka till

Kommentera

Får stjäla tråden lite, ska ha vadarbyxor till att fiska öring kring malmö och på gotland. Jag undrar om det är lönt att köpa vadarbyxor för under tusingen för detta syfte då jag är student och hyfsat ekonomiskt begränsad eller om man ska strunta i det och fiska från havskanten. Tack på förhand!

Kommentera

Ursprungligen postat av Uttermamma Visa inlägg
                      Får stjäla tråden lite, ska ha vadarbyxor till att fiska öring kring malmö och på gotland. Jag undrar om det är lönt att köpa vadarbyxor för under tusingen för detta syfte då jag är student och hyfsat ekonomiskt begränsad eller om man ska strunta i det och fiska från havskanten. Tack på förhand!
                      Alltid bra med vadare och om man flugar, ibland ett måste. Är ju ganska kallt i vattnet under bästa HÖ tiden, så köp ett par neoprenvadare. Finns mycket schysst att välja på under tusingen. Kör själv med ett par 4 mm ABU neopren med stövel, när det är kallt vattnet. Kostade 800 kr och jag är mycket nöjd med dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      607 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      133 visningar
                      0 gillar