Märkes och no name produkter ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Märkes och no name produkter !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cobrak Visa inlägg
    Jo men jag uppfattade det som att du mest kritiserade företagen och lagstiftningen. Anledningen till att det säljs mycket billig skit som slängs är att många personer gärna köper billig skit och slänger den.
    Det var väldigt mycket som jag inte skrivit som du tolkade in i mitt ganska korta inlägg. Imponerande...

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Kommer ikväll sitta och spana lite på nätet på diverse flugrullar. Gjorde detta förut och kunde se att många av rullarna såg ut som exakta kopior av märkes prylar som såldes för mer än det dubbla priset. Därav mitt intresse att plocka isär en no name rulle bara för att se om innehållet är lika eller inte. Märkes rullar hittar man ofta sprängskisserna på nätet och kan jämföra med den.
      Rullarna kan ha identiskt yttre utseende och till synes samma "inälvor" monterade med samma precision. Problemet är att du inte kan avgöra om materialet är av samma kvalitet. Det märker man ju först efter användning. Kullager kan slitas och drev kan börja kärva efter ett tag.

Fotnot:

Det såldes (säljs?) falska rullar av märket Daiwa. Det var alltså piratkopior som såg likadana ut till 99% både ut- och invändigt. Men dessa rullar säckade ihop efter ett kort tag.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-04-25, 13:43.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

då vet man inte med andra ord om ens märkes prylarna är bättre kvalite, kanske ärrent av sämre men med bättre garanti pga priset. Då har märkes företagen råd att byta ut delarna i rullarna gratis i 5 års tid och fortfarande gå med plus men får ett jäkligtgott rykte ;-)

Flugrullar brukar inte vara så avancerade, när man plockat isär en rulle och tittar på inre delarna som ex, kullager så har dessa nån form av stämpel/logga om det är av kvalite, annars är det billiga lager man beställt och slängt i.

Men som tur är så kan man köpa kullager från annat håll och få det billigare än om man beställer från tillverkaren.

Ingen som har tipps på vart man kan hitta no name rullar billigt ?
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Om du orkar vänta finns ju www.aliexpress.com.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          186 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
          1 svar
          301 visningar
          0 gillar