Märkes och no name produkter ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Märkes och no name produkter !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Märkes och no name produkter !

Är det bara jag som har sett att märkes prylarna börjar dumpa priset på sina prylar ? Kan detta ha med alla no name prylar som kommit ut på marknaden, det är i princip samma saker men priset skiljer sig rejält. Själv köper jag inte no name prylar för jag gillar garantierna man får när man köper från en produkt från en större tillverkare.

Kanske kommer bli en tuffare marknad och då börjar priskriget.....vilket är positivt för oss då
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Vilka sänker priserna och var?

Kommentera

No name grejorna kan ha en del påverkan i pris kriget. Men jag tror att konkurrensen mellan de allt fler nystartade butikerna och de etablerade i så fall har en större inverkan.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Mycket kan vi tacka danielsson för. Inte nog att de gör faktiskt fina SVENSKT tillverkade rullar utan de sänkt dem med 30%.
        Så många andra är ju tvungna att korrigera sina priser också för att konkurrera...

Kommentera

hehe.. var tror du "märkesgrejorna" kommer från? De är bara klistermärkestrimmade och allt du köper i Sverige lyder under svensk konsumentlag. Dvs du har garanti...

Var inte så rädd utan testa lite nya saker är mitt tips!

Det är bra med fri konkurrens som faktiskt fungerar hellre än det vanliga Mono- eller Oligopolet som annars är brukligt i kära Svea.
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
            Vilka sänker priserna och var?
            Många butiker som sänker priserna på sina grejer, rear ut prylar utan att man sett att de är nya modeller på ingång
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Ojojoj vad jag har lust att vråla ut vilka av dom stora märkena som tillverkar sina spön på samma fabrik som tillverkar våra Gutzy spön.... men ni skulle antagligen inte tro mig iallafall :-) kan berätta att i vår förra leverans från vår största leverantör så hade vi beställt 40 håvar av ett slag döm av vår förvåning när 2 av dom hade logga på sig från ett gammalt stort amerikanskt märke...samt när vi tagit fram en layout för Mayfly spöt o skulle få prototypen från fabriken så skickade dom fel vi fick 2 spön från ett stort märke i världen speciellt i Sverige samt 1 spö från ett stort amerikanskt märke och när vi pratade med dom om det så var det loket på.... Kolla gärna upp om ni kan få fram någon info vart dom största märkena har sin tillverkning jag lovar ni får svårt att få fram någon info om det.....Men till det du sa Mojo så är det självklart att dom stora märkena kan inte ta lika mycket betalt för namnet längre för det skall ni veta köper ni kända märken så är det oftast bra grejer men man betalar sjuk mycket bara för namnet men så har det varit i alla tider, men för er som köper fluggrejer så är det ju jättebra att butiker som vi har öppnat så det får ner priserna överlag på fiskesaker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flugfiskeonline Visa inlägg
                Ojojoj vad jag har lust att vråla ut vilka av dom stora märkena som tillverkar sina spön på samma fabrik som tillverkar våra Gutzy spön.... men ni skulle antagligen inte tro mig iallafall :-) kan berätta att i vår förra leverans från vår största leverantör så hade vi beställt 40 håvar av ett slag döm av vår förvåning när 2 av dom hade logga på sig från ett gammalt stort amerikanskt märke...samt när vi tagit fram en layout för Mayfly spöt o skulle få prototypen från fabriken så skickade dom fel vi fick 2 spön från ett stort märke i världen speciellt i Sverige samt 1 spö från ett stort amerikanskt märke och när vi pratade med dom om det så var det loket på.... Kolla gärna upp om ni kan få fram någon info vart dom största märkena har sin tillverkning jag lovar ni får svårt att få fram någon info om det.....Men till det du sa Mojo så är det självklart att dom stora märkena kan inte ta lika mycket betalt för namnet längre för det skall ni veta köper ni kända märken så är det oftast bra grejer men man betalar sjuk mycket bara för namnet men så har det varit i alla tider, men för er som köper fluggrejer så är det ju jättebra att butiker som vi har öppnat så det får ner priserna överlag på fiskesaker.
                Bara för att två spön tillverkas i samma fabrik så betyder inte det att dom håller samma kvalité. Materialet måste ändå utgöra den största kostnaden eller är det annorlunda på fabriken där ni gör era spön? Blir även intresserad av att höra vart den här fabriken ligger

Kommentera

Tycker detta är ganska intressant att no name prylar ploppar upp och därmed konkurrerar lite med märkes prylarna. Blir det för mycket no name rullar som säljs så kommer de stora tillverkarna se att de börjar förlora marknadsandelar och måste sänka sina priser antingen för att konkurrera ut de mindre eller för att klara sig själva.

När det gäller no name är jag skeptisk fortfarande, även om prylarna kommer från samma fabrik. Vad får man för garantier eller service på no name, hur är det med reservdelar, om dessa går sönder vad gäller då ? Detta är anledningen till att jag väljer att betala lite extra. Sen jagar man efter rea och utförsäljning.

Som mina senaste köp vision cult spöt 1995 och XLA hard rulle för 1599kr, i vanligt fall skulle dessa kostat ca 5500kr.

Kommentera

Hej Henkelort
                    Det har du helt rätt i!! dom behöver verkligen inte hålla samma kvalite de flesta märken har både exklusiva samt budget spön i sitt sortiment och självklart är det inte samma kvalite på dom, Men jag kan lova dig att våra spön håller sådan kvalite att skulle du köpa ett liknande spö från ett stort märke med samma kvalite så skulle priset kanske inte vara dubbelt upp men garanterat inte långt ifrån!! det är det jag menar med att man betalar väldigt mycket för ett stort och känt märke!!
                    Och beträffande fabriken så är vi lika tråkiga som alla andra!! ingen kommentar. Och det har egentligen inte med att vi inte vill tala om det för våra kunder utan för att inte ge något till våra konkurrenter.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    181 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    299 visningar
                    0 gillar