Ser att Flugfiskeonline inte missar tillfället att pusha för sina spön. En massa pushande för Gutzy-spöna i denna tråd... skaffa en annonsplats istället! 
Sen kan det vara helt ointressant var och av vem produkter tillverkas. Produkter tillverkas ju enligt beställarens specifikationer och enligt olika standard beroende på vad beställaren önskar. Jag vågar påstå att man i Kina tillverkar allt från skräp till top-of-the-line. Därför är det enbart själva produkten man har i näven som man kan bedöma utifrån kvalitet.
Klistermäskestrimmning (där produkten verkligen är identisk med en annan no-name-produkt) finns väl oftast på allround-prylar. Vissa rullar kan se näst intill indentiska ut fast med annan märkning. Dock kan det skilja en hel del på innanmätet.
I vissa fall så beställer vissa av "de stora märkena" in produkter framtagna t.ex. i Kina. Håller produkten en hög klass så kan man beställa med sitt märke tryckt på den. Ofta ber man tillverkaren att ändra på någon detalj. Jag har sett rullar från t.ex. Browning (stort i USA och på kontinenten) som varit näst intill identiska med rullar saluförda under ett lågbudgetmärke - skillnaden var antalet kullager och att vissa delar av rullens yttre var gjorda i ett sämre material. Givetvis var Brownings rulle den bättre.
Det finnns två märken som delar på tekniska lösningar och t.ex. rullhus. Daiwa och Cormoran tillhör sedan en längre tid tillbaka samma koncern. Inte alltid sagt att Cormoran är lite sämre.
Cormoran-rullar i mellanprisklassen kan ofta vara bättre än Daiwarullar i samma prisklass. Där kan man prata om att man betalar för märket.

Sen kan det vara helt ointressant var och av vem produkter tillverkas. Produkter tillverkas ju enligt beställarens specifikationer och enligt olika standard beroende på vad beställaren önskar. Jag vågar påstå att man i Kina tillverkar allt från skräp till top-of-the-line. Därför är det enbart själva produkten man har i näven som man kan bedöma utifrån kvalitet.
Klistermäskestrimmning (där produkten verkligen är identisk med en annan no-name-produkt) finns väl oftast på allround-prylar. Vissa rullar kan se näst intill indentiska ut fast med annan märkning. Dock kan det skilja en hel del på innanmätet.
I vissa fall så beställer vissa av "de stora märkena" in produkter framtagna t.ex. i Kina. Håller produkten en hög klass så kan man beställa med sitt märke tryckt på den. Ofta ber man tillverkaren att ändra på någon detalj. Jag har sett rullar från t.ex. Browning (stort i USA och på kontinenten) som varit näst intill identiska med rullar saluförda under ett lågbudgetmärke - skillnaden var antalet kullager och att vissa delar av rullens yttre var gjorda i ett sämre material. Givetvis var Brownings rulle den bättre.Det finnns två märken som delar på tekniska lösningar och t.ex. rullhus. Daiwa och Cormoran tillhör sedan en längre tid tillbaka samma koncern. Inte alltid sagt att Cormoran är lite sämre.

Cormoran-rullar i mellanprisklassen kan ofta vara bättre än Daiwarullar i samma prisklass. Där kan man prata om att man betalar för märket.
Kommentera