Hjälp angående spö/rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp angående spö/rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

O.k. Det är nog som du säger om linan.

Men huvudsaken är ju att Spow blev nöjd i slut änden.

Varför jag frågade dig om dubbing snurra? Var att jag tänkte att de som köper kit här kanske vill ha en sådan? Men hade kunnat spara några kronor på att göra den självt.

Jag gör annars precis som du gör med dubbing.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Dubbingdnurra har jag aldrig använt.
      Blir till att binda lite klinkisar i morgon, harrfiske på fredag. Jag hade några fantastiska timmar förra veckan med sol och några 40cm harrar. Tog på torrt.
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Fy fn vad gött att få fiska Harr! Inte minst på torris. Är riktigt avundsjuk på dig.

Berätta hur det gick sedan?

Skit fiske på dig när det blir dags!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-16, 11:30.

Kommentera

Tjena! landat 6st gäddor och haft lika många efterföljare redan på min flugutrustning Mycket effektivare än när jag körde spinn/jerk, farsan har varit med varje gång och enbart kört spinn och bara fått 1. Får aldrig någon skit(tång,botten) heller! medans farsan står där med böjt spö varannat kast med bottennapp

Det är dock lite jobbigt med fluglinan i båten, har en tendens att fastna i mina skor eller kring åran hela tiden, kankse en sån där spann man har på magen inte hade varit helt fel.
          Senast ändrad av Spow; 2010-09-17, 19:21.

Kommentera

Grymt! Ett riktigt skit fiske med andra ord.

Var det någon som var stor?

He, he, he! Snart kommer nog fars gubben att börja leta Gädd flug kit han med.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-17, 19:32.

Kommentera

Nej ingen stor tyvärr, de ligger mellan 1-3kg, får hoppas att man får en lite finare nu när höstfisket drar igång!

Kommentera

O.k.

Men du hade säkert väldigt trevligt ändå.

Ja, Gäddan drar sig ju in på allt grundare vatten ju mer kallt vattnet blir. Och då är det finns det stora chanser att någon riktig Gädd madam har kommit in hon med.

Angående din lina i båten?

En mindre plast back funkar fint som "lin bricka"

Att hålla på att steppa runt i båten och försöka trassla ur fötterna ur flug linan är ingen speciellt kul sysselsättning. I synnerhet om man har fisk på. Och har man inte haft hugg under hela dagen? Då kan man ge sig fn att det hugger just då!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-17, 19:48.

Kommentera

Jodå trevligt har man alltid på sjön!
                  En liten back att ha linan i var ingen dum idé, det ska jag ta med mig nästa gång. Försökte med en liten spannjäkel som låg i båten idag men de blåste för mycket för att kunna styra in linan i den

Kommentera

Jag förstår att det blir bökigt med spann. En back har ju den fördelen att du minskar risken för trassel på flug linan jämfört med en trång spann också eftersom lin slingorna inuti den blir större.

Det finns t.om lin brickor man spänner runt midjan. Fint när man fiskar från land också. Man slipper sno in linan i div. grönsaker.

Tänkte bara visa dig hur en sådan kan se ut?

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-17, 19:49.

Kommentera

Shit vad dyrt! en sån går ju enkelt att göra själv med en lagom stor balja och några fogspetsar!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      608 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      134 visningar
                      0 gillar