Hjälp angående spö/rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp angående spö/rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, de som visades har en ganska svettig pris lapp. Finns säkert billigare om man orkar leta? Men som du sade en "home made" är ju den bästa lösningen.

Man skulle ju kunna göra en av ett nät av något slag? Med små maskor som botten. Och en sarg / stomme av kraftigare metall tråd + klä sarjen i galon och en rem för midjan då. Då blir ju lin brickan väldigt smidig och lätt dessutom.

Och ge det hela en halv måne form då.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-17, 20:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ja det får bli ett vinter projekt, kankse blir till att stå på land innan man fått i båten till våren.

Kommentera

Jepp! Då har du ju både lin korg projekt och flug bindning som vinter pyssel.

Och sämre sysselsättningar kan man ju faktiskt ha.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Fy fn vad gött att få fiska Harr! Inte minst på torris. Är riktigt avundsjuk på dig.

Berätta hur det gick sedan?

Skit fiske på dig när det blir dags!
          Det var ruggigt väder men det blev iaf 5 harrar på ca 35cm. Sen var det en harr som växte i strömmen.
          Det började med att jag drog hem en liten, ca 10cm harr(tror jag) sedan när jag halat in den halvvägs så bev den genast tung ocg spöt stog i 180 graders böj och jag kände hur det pulseerade. Sedan går linan bara av, 0,20 spets.
          Tog även harr på Teal and red, den känner du till Jock... Allt måste inte vara senaste modell.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          139 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jansson00  
          Arbetar...
          X