Så jäkla surt!!! Och så får du extra jobb med att skicka tillbaka pinnen också. Hoppas de kompenserar dig på något sätt? Och skickar rätt spö snabbt nu då.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Airflo delta classic
Collapse
X
-
Allting har löst sig o har fått mitt spö inga problem med något, tummen upp för gossarna på wollmars.
Sen vilket spö!! Så jävla skönt o stå o kasta med, allt från lätt till tung lina. Nu märker jag skillnad när det är lite mer krut lagt på spöt. Airflo spöt må va grymt på o kunna pressa linbågar o få hög fart på linan. Där e det bara att trycka på vad man klarar. Inget finlir kanske men kommer nog få gå på kusten efter öringen.
Har även ett kalasfint fenwick tecna AV klass 7 som har grym feeling i klingan, men inte samma bredd som act4
Act4 spöt kommer jag fiska å o sjö med, kanske får smaka på kusten med, för där är tryck i klingan här med men mer känsla o finess, har stått på gräset o kunnat rolla halv långt o fint.
Kan bara vänta till våren o få testa det med lite "riktiga" linor som ska inskaffas i vinter. Synd costal linan är så löjligt dyr bara! Har provat lite olika dan-tackel linor nu i blåsten, intermid 9:a är inga problem o dra iväg 25m, väger ju som en costal 6:a så borde passa fint egentligen.
Kommer va tufft o va havsöring i Råå ån i januari vill jag lova
Ju mer man står o kastar o blir ett med sina spön ju roligare blir flugfisket, visst har gillat det från det jag skaffa mitt första kit men nu börjar man känna mer för det som en känsla o inte en sysselsättning. Filosofiskt värre kanske. Kul som fan iaf!
Kommentera
-
Skönt att det löste sig bra med spöt.
I stället för en Coastal? Kanske du skulle köpa en Airflo 40+ intermediate från England t.ex. ? Det är ju en ruskig lina att kasta snabbt och långt. Jobbar som ett shooting head combo fast mindre slängigt och ingen skarv mellan skjut lina och klump.
#Ju mer man står o kastar o blir ett med sina spön ju roligare blir flugfisket, visst har gillat det från det jag skaffa mitt första kit men nu börjar man känna mer för det som en känsla o inte en sysselsättning. Filosofiskt värre kanske. Kul som fan iaf!#
Som någon skrev: " If fishing i religion? Then fly fishing must be high church".
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Skönt att du fick rätt spöUrsprungligen postat av nerylf Visa inläggAllting har löst sig o har fått mitt spö inga problem med något, tummen upp för gossarna på wollmars.
Sen vilket spö!! Så jävla skönt o stå o kasta med, allt från lätt till tung lina. Nu märker jag skillnad när det är lite mer krut lagt på spöt. Airflo spöt må va grymt på o kunna pressa linbågar o få hög fart på linan. Där e det bara att trycka på vad man klarar. Inget finlir kanske men kommer nog få gå på kusten efter öringen.
Har även ett kalasfint fenwick tecna AV klass 7 som har grym feeling i klingan, men inte samma bredd som act4
Act4 spöt kommer jag fiska å o sjö med, kanske får smaka på kusten med, för där är tryck i klingan här med men mer känsla o finess, har stått på gräset o kunnat rolla halv långt o fint.
Kan bara vänta till våren o få testa det med lite "riktiga" linor som ska inskaffas i vinter. Synd costal linan är så löjligt dyr bara! Har provat lite olika dan-tackel linor nu i blåsten, intermid 9:a är inga problem o dra iväg 25m, väger ju som en costal 6:a så borde passa fint egentligen.
Kommer va tufft o va havsöring i Råå ån i januari vill jag lova
Ju mer man står o kastar o blir ett med sina spön ju roligare blir flugfisket, visst har gillat det från det jag skaffa mitt första kit men nu börjar man känna mer för det som en känsla o inte en sysselsättning. Filosofiskt värre kanske. Kul som fan iaf!

det är ju säkert ett riktigt bra flugspö du har fått tag i!
Kommentera
Kommentera