Vision Big Dady - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Big Dady

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!

Rent kvalitets mässigt, så tror jag att skillnaden mellan dessa kit är rätt försumbar egentligen. Bra grejor båda två. Epik kitet känns litet mer rätt i och med att du får med ett litet gäng flugor också. En kostnad mindre vilket ju är trevligt.

Och klass 9 är helt rätt i mitt tycke. Då kan du hiva iväg de största Gädd hamstrarna till flugor utan besvär.

Tror inte det är värt besväret att försöka leta efter några andra och kanske billigare kit som håller den kvaliteten iaf.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-04-08, 11:50.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tackar för svaret
      Så jag tror nog jag kör på Epik kitet då för då har jag 200 kr att köpa fler flugor för också då jag nog ska beställa krokodilen från flugor.se.
      Vet du om det finns någon märkbar skillnad i spöet rent kastmässigt? dvs vilket av dom som är bäst att kasta med? och jag vet även att det är helt individuellt om man tycker om fast action eller medium osv. Jag har inte kunnat hitta actionen på dom olika spöna, är det något du vet något mer om?

/G-T-R

Kommentera

Ja, 200:- räcker ju till "Krokodilen" flug kollektionen. Då bör du ha flugor så att du klarar dig ett bra tag.

Som du självt säger. Det är individuellt. Men kit spön brukar vara snälla / förlåtande att kasta med. Finns inga uppgifter på Epik spöts aktion tyvärr. Inte ens hos Guideline home. Men ACT 4 är ett medium snabbt spö med aktion ned i halva klingan.

Men jag tror att båda spöna beteer sig ungefär likadant. De Guideline spön jag har kastat med inklusive ACT 4, känns trevliga att kasta med. Har tyvärr inte fått tillfälle att pröva Epik spöt dock. Spöna brukar passa de flesta bra. Iaf, så har jag än så länge inte hört någon som är missnöjd med sitt köp av Guideline spön eller kit.

Varsågod.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-04-08, 16:55.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

OBS! det verkar kanske konstigt att jag svarat från min andra profil men jag kom precis på mitt lösenord på den så det är därför jag svarar från denna.. Men det är somsagt samma person bakom både Olsson_77 och G-T-R!!
          Jag tackar ännu en gång för dina utförliga svar Jock !!
          Jag har nu bestämt mig för att ta epik kitet, då jag säker kommer att bli nöjd med det.
          Har även hört en del andra som har Guideline och som är fullt nöjda med det men har inte läst något om Epik kitet, men det beror nog på att det är så pass nytt att det inte finns så många som har det.
          Men det ska säker funka fint för mig
          Senast ändrad av Olsson_77; 2012-04-08, 21:20. Anledning: Fel användare :)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
          8 svar
          562 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
          3 svar
          589 visningar
          0 gillar