Flugfiske set? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske set?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte själv setet från sameo nu under rean. Om ordinare pris på 4200kr är prisvärt eller inte låter jag er flugfiske kunniga avgöra. Dock tycker jag reapriset är riktigt prisvärt med tanke på vad som ingår. Perfekt för en nybörjare som jag. Samtliga set från andra butiker som jag kollade upp blev dyrare i slutändan.

Kommentera

Jo, om man är beredd att lägga ut de pengarna? Så gjorde du ett rätt bra klipp på rean. Det får man ju säga. Och du kan ju leva ett antal säsonger med Sameo kitet utan att du blir direkt uppgraderings sugen.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-06, 21:40.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Det är säkert ett o.k. kit det med. Men rullen, ser misstänkt lik ut den i Zulu kitet. Undrar hur det är med tillgången på reserv spolar? Nu är väl Zulu rullen hyfsad iof. ska det sägas. Men som sagt, finns det spolar till Keeper rullen?
        Gjorde debut med Zulu kitet#5/6. Ganska nöjd, spötoppen brast(mitt eget fel förmodligen) men fick mycket bra bemötande av servicepersonal.

Tyvärr kunde rullen varit bättre, finns säker finare grejer ute på marknaden. Antingen är "bromsen" supertight eller superlös. Svårt att hitta mittenläget. (ursäkta mitt ordförråd)

Rullen kan sitta lite löst emmellanåt från spöt så man får se till att kolla den innan varje fiskepass. Har annars inte sett dåliga recensioner på nätet. Jag kanske råkat fåt ett s.k. "måndagsexemplar". För ca 1500kr helt ok nybörjar set. Men sikta på en med lite bättre rulle.

En kamrat köpte ett Guideline set 9fot #5/6 minns inte riktigt vad den hette. Men han fick med en välfungerande och snygg rulle som hette GL Reelmaster.
        Senast ändrad av H.Al; 2012-02-07, 00:31.

Kommentera

Hej!

Trist med den rullen. Man vill ju i alla fall ha en rulle med fungerande broms över hela linjen.
          Men det är nog som du säger att du har haft oturen och fått ett risigt ex.
          Finns det ingen möjlighet att du kan få en ny av butiken där du köpte kitet?

Annars, så har du ett hyfsat billigt och vettigt alternativ här: http://www.olssonsfiske.se/okuma-slv...218-c-117.aspx

Den brukar kosta bortåt 700:- normalt.

Hade din kompis ett kit med Reelmastern? Då är det antingen ett Kispiox eller ACT 4 kit han har.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-07, 03:44.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Nä, det finns absolut inget ont att säga om något av det Sameo gör. Tvärt om. Men pris lappen är å andra sidan ganska fet i stället då.
            Sameo classic complete 3299:- minus 20 % ? Blir ju inte många kronor mer än första kitet han länkade till. I och för sig ingick ju ett dussin flugor i Visionkitet, men flugor vill man väl ändå välja ut själv

Kommentera

Är detta spö bättre eller sämre Click image for larger version

Name:	120122.173738.jpg
Views:	1
Size:	32,6 KB
ID:	1761866 än det här http://www.cykelochfiskecenter.se/fi...duct_3700.html

Och denna musfluga är den sjunkande eller flytande? Click image for larger version

Name:	Mouse.jpg
Views:	1
Size:	14,3 KB
ID:	1761867

Kommentera

Ursäkta att det vart lite grötigt men iallafall så ser ni

Kommentera

Man har ju såklart tappat bort kvittot. Men det e inte hela världen, lite motsånd finns så det räcker typ. Den kunde som sagt ha varit bättre.
                  Man kan ju handbromsa om man nu får fisk på kroken

Okuma rullen verkar ju vara hyffsad. Får ta en funderare över den. Har ju precis köpt ett Vision Nite med Vision Deep rulle.

Kommentera

När det gäller flugor är stl 6 mindre eller större än stl 10

Kommentera

Länken till det kitet du ville jämföra Guideline Kispiox setet med på fotot, fungerade inte. Så jag får be dig lägga upp en ny länk.

Den där musen är flytande.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      181 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      299 visningar
                      0 gillar