Havsfiske - 05 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske - 05

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by BBRF
    Mageröya låter kanon. Roligast är att prova ett helt nytt "ofiskat" ställe.......
    Mmm, pratat med många, men ingen har fiskat där!!!

Har fått din medlemskapsansökan, så snart är du medlem.

Skall kolla lite närmare vad som finns av värde kring ön.
    sigpic

Kommentera

Sturgeon> Bra!

Jag håller med dig. Tolkningar av innehållet i kommunikationen människor emellan är svår. Faktiskt svårare i skrift än i tal även om man när man skriver har möjligheten att tänka igenom bättre. Men samspelet mellan de kommunicerande med alla de inferenser som mimik, kroppsspråk och den direkta kommunikationen ger försvårar när man inte ser varandra, liksom att alla inte har förmågan att sätta ned sin mening i ord på ett bra sätt. Jag är sjäv mycket medveten om detta då jag arbetar i skolan med undervisning. På internet är det ju ännu svårare att tolka p.g.a. språkanvändningen som förekommer här med alla förkortningar av ord och meningar, olika smilisar och tecken + att det helst ska gå snabbt att skriva.
      Nog om allt detta!

Vaeröy... Ok! Ligger inte långt från Röst om jag fattat rätt. Men själv håller jag med dig om att det ser ännu intressantare ut ännu längre norrut. Rolfsöya och Mageröya borde kunna prestera fiske i klass med Söröya, kanske ännu bättre. Jag tror området mellan Söröya och Nordkinnhalvön är det bästa och mest intressanta i hela Norge. Och att testa nya ställen lockar mig också. Gör du slag i saken och besöker Rolfsöya eller Mageröya så ser jag verkligen fram emot rapporten!
      Det kan nog stämma som du säger att Nordnorge är lite artfattigare än längre söderut. Flera fiskarter finns ju inte eller finns bara sporadiskt i norra Norge t.ex. bleka. Möjligheten till riktigt stor uer och fläckig havskatt väger upp detta för mig. Tror dessutom att detta också skulle kunna vägas upp av en djuphavssatsning t.ex. som gjordes mot isgalten utanför Andöya (var det väl?). Det borde kunna finnas fler djupvattensarter att kontakta, men det vet jag inte mycket om.

Skitfiske på er alla!
      Imorgon ska jag på vrakfiske på Östersjön och bevisa att jag kan på hemmaplan också! Sedan blir det nog mest bottenmete efter plattfisk resten av hösten i Sundet.

MVH

Anders Jonasson Team Lilla My
      Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Originally posted by kenta_85
        Får hålla med dig där BBRF skulle tro att det bästa fisket hittar man på inte allt för kända ställen och tror inte det är fel att testa nya ställen.. kan ju vara rena guld stället eller i värsta fall ett rent magplask!!
        Absolut är det så. Även om du åker till ett känt ställe som Fröya eller Vaeröy, så prova för sjutton nya fiskeplatser, det kan smälla till ordentligt, vilket det t ex gjorde för några finnar som provade ett nytt ställe på Vaeröy och drog 7 torskar över 20 kg, drar mig också till minnes när vi hade ett riktigt svettigt långafiske på en helt okänd plats vid Fröya, ett gäng mellan 10 och 17 kg kom upp, tack vare att vi provade nya platser.....Det roliga med att åka till ett helt nytt ställe är ju att kolla in sjökortet.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Dessvärre är det ju ofta magplask när man provar nytt....
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Skall vi kika lite närmare mot Mageröya?

Bor 4000 personer i huvudorten på ön, finns en nybyggd tunnel ut till ön, kanske mest för att Nordkap ligger där.

Vi kan kolla lite boende, hamnar osv, vad säger du?
            sigpic

Kommentera

Visst, att kolla upp skadar aldrig. Boende finns det nog, ramp och brygga kan ju vara knivigare......Har du sjökort över området?
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

här är en hemsida med lite info om Mageröya. www.northcape.no
                Där finns det lite angående boende och dylikt.

Det mesta av boendet verkar vara till för besökare till nordkap och inte till fanatiska fiskare.

Kommentera

Har fiskat på Mageröya (Knivskjelodden) från land och det fanns väldigt mycket sej och torsk där. Dock vet jag inte hur fisket är längre ut men har svårt att tänka mig att det skulle vara dåligt. Mageröya är en rikitigt häftig ö, nackdelen är väl vädret var sol, 15 grader och kav lungt för att några timmar senare vara 5 grader och regn med isande vindar blåsandes från norr, men det är väl bara vanligt norgeväder antar jag

Kommentera

Grabbar! Jag har varit på Mageröya, och det är inte bra. Köpte ett renskinn av en same som drev turistfälla, och det hårar som f..n!
                    Salt slår allt!

Kommentera

Originally posted by brosme
                      Grabbar! Jag har varit på Mageröya, och det är inte bra. Köpte ett renskinn av en same som drev turistfälla, och det hårar som f..n!
                      Vad var dålig? Fisket eller renskinnen?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      110 visningar