Ursprungligen postat av v_skogh
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Röst, val av rulle?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggTesta, tidigare var ju Ambassadeurbromsarna undermåliga men om dom är förbättrade nu kan det vara en prisvärd rulle.
En på mitt jobb åkte en tur med ett känt ABU-sponsrat guideföretag förra sommaren. Han smällde två Ambassadörer på några timmar. Dessa hamnade i en låda med en betydligt större samling som behövde renoveras. De betraktas tydligen som förbrukningsartiklar.
Men nu tar väl guide-rullarna mycket stryk när de används till sejrace och storflundra varenda dag, så det är kanske inte jämförbart med att man fiskar nån vecka om året. För en vanlig användare håller de säkert flera säsonger innan de börjar krångla, och ännu längre om de underhålls ordentligt.
Kommentera
-
Köp en bättre rulle till Norgefiske finns många att välja mellan skicka ett PM till callesierra@hotmail.com och hälsa i från mig. Han är medlem här på sidan och är 100% pålitlig så hjälper han dig med en rulle från Usa.
Många här kan intyga det också inga problem där inte.
Helt onödigt att köpa den här hemma.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Saltist blev bäst i test i FFA en ruskigt fin rulle som verkligen håller.
Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inläggSka upp till Röst i maj och försöka tampas med lite hälle. Fisket bedrivs på relativt grunt vatten, 10-80m.
Jag hade tänkt köpa en ny rulle laddad med flätlina i 0.30-0.35.
Vill gärna lägga på ca 250-300m
Shimano torium stl 16 el. 20
Daiwa saltist 20 el. 30
Jag kan inte bestämma mig! Vad säger ni?
Rullen ska sitta på ett Greys siege 24lbs
Kommentera
-
När jag fiskat hälleflundra har jag använt mig av en Tekota 600 LC, och har aldrig haft några problem med den. Alltid gott med ett räkneverk när man fiskar pelagiskt. Skulle dock inte använda mig av en så pass grov lina som 0,32mm, skulle rekommendera omkring 0,23mm. Är linan hel och fin får du slita bra för att den ska gå av.
Kommentera
-
Den rullen kör jag också till nästan allt havsfiske, både i Sverige och Norge. Är inne på fjärde säsongen med den nu, utan problem. Lätt och smidig rulle med stor skön vev. Jag har satt den på ett Beastmaster jerkspö. Passar till både pillemete, trolling, pilkning, vrakfiske och djupmete, dock ej till tungt mete eller horisontella kast. Räkneverket är guld värt. Det enda jag saknar är spakbroms, men såvitt jag vet finns ingen rulle i hela världen med både räkneverk och spakbroms. Kommer det en sån, så blir jag den första som köper den.Ursprungligen postat av Henrik Karlén Visa inläggNär jag fiskat hälleflundra har jag använt mig av en Tekota 600 LC, och har aldrig haft några problem med den. Alltid gott med ett räkneverk när man fiskar pelagiskt. Skulle dock inte använda mig av en så pass grov lina som 0,32mm, skulle rekommendera omkring 0,23mm. Är linan hel och fin får du slita bra för att den ska gå av.
Kommentera
-
Det är en riktigt allroundrulle, som lämpar sig till flera typer av fiske. Den väger inte mycket, vilket är en otroligt viktig egenskap när man ska fiska hälleflundra, då det vanligtvis krävs många timmars nötande. Man får mycket rulle för pengarna, speciellt om man servar och sköter den.
Hade inte vart fel med en räkneverksrulle med spakbroms..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
|
5 svar
960 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg