Hej har bedrivit gädd mete på hösten ett antal år nu och får ofta hugg och vill väl anse att jag kan fiska hyfsat.
Mina bekymmer är dock:
1. Mothugget.
Har läst att om man kör med två trekrokar så kan man göra mothugg omgående eller vänta.
Mothugg omgående tycker jag fungerar en gång utav tio dvs inte alls bra. gör ni något speciellt som tar dom direkt eller gör jag för klent/starkt mothugg? Tycker även att när jag väntar 20-40 sekunder att det händer FÖR ofta att bara tacklet kommer upp! Jättefrustrerande!
2. Flötet.
Ja flötet dyker upp igen efter ca 10-15 sekunder och gäddan tar inte igen fast mörten sitter kvar, varför?
Utrustning:
Karp spö 12 fot 2 3/4 lbs
Vanlig haspel med baitrunner
Flätlina 0,25
30g glidflöte
Tafs med två trekrokar storlek fyra.
Betes fisk 10-15 cm mört.
Någon som har svaret eller ngn fundering kring mina bekymmer?
Mina bekymmer är dock:
1. Mothugget.
Har läst att om man kör med två trekrokar så kan man göra mothugg omgående eller vänta.
Mothugg omgående tycker jag fungerar en gång utav tio dvs inte alls bra. gör ni något speciellt som tar dom direkt eller gör jag för klent/starkt mothugg? Tycker även att när jag väntar 20-40 sekunder att det händer FÖR ofta att bara tacklet kommer upp! Jättefrustrerande!
2. Flötet.
Ja flötet dyker upp igen efter ca 10-15 sekunder och gäddan tar inte igen fast mörten sitter kvar, varför?
Utrustning:
Karp spö 12 fot 2 3/4 lbs
Vanlig haspel med baitrunner
Flätlina 0,25
30g glidflöte
Tafs med två trekrokar storlek fyra.
Betes fisk 10-15 cm mört.
Någon som har svaret eller ngn fundering kring mina bekymmer?

Kommentera