hur stor id är bra id? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur stor id är bra id?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur stor id är bra id?

var ute igår o metade lite lätt med majs o räkor plockade 9st idag allt från 1700g-2700g är de nå stor fisk ? kan för övrigt tillägga att detta var tredje passet i mitt liv ... tips på tackel osv ?
    http://www.screamers.se

2700 gram är gränsen för storfiskregistrering om det nu kan räknas som någon form av mått.

Om fisken är stor eller ej är ju beroende på vilket vatten det handlar om. I vissa vatten är en id på 1700 extremt stor och i andra inte... Går alltså inte att svara på exakt.

Personligen tycker jag att en id över 3000 gram är en drömfisk.

Dina idar är fina fångster! Fortsätt fiska så kanske du plockar en över min drömgräns.

Grattis!

Kommentera

en bra id borde vara en id som du är nöjd över att ha överlistat
      säger bara ultralätt

Kommentera

2,7 är en fin id! inget mer snack om vatten. jag har försökt mer än 50 pass för att få en sån stor på ett år! men inte har jag lyckats, bara hålla tummarna att fiskelyckan ler mot mig snart igen...
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

2,7 kg är en kanonfisk. Är det en efterleksfisk är det ännu häftigare!
          Varje Id är kul med tanke på att de står för tungung...
          Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
            2,7 kg är en kanonfisk. Är det en efterleksfisk är det ännu häftigare!
            Varje Id är kul med tanke på att de står för tungung...
            finns hur många stora idar som helst i lule älven kan jag lova , på somrarna har man sett vidunder som går in på grund områden o plöjer helt sjukt lille bror min fick en id på wobbler när vi var typ 12 år gamla den vägde (med tanke på icke godkännda vågar ) 4kg lite drygt

Kommentera

Ursprungligen postat av Sn1rpex
              finns hur många stora idar som helst i lule älven kan jag lova , på somrarna har man sett vidunder som går in på grund områden o plöjer helt sjukt lille bror min fick en id på wobbler när vi var typ 12 år gamla den vägde (med tanke på icke godkännda vågar ) 4kg lite drygt
              Fantastiskt att såna fiskar alltid fångades förr och utan ordentlig dokumentation
              Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper
                Fantastiskt att såna fiskar alltid fångades förr och utan ordentlig dokumentation
                exakt dude .
                nu har jag ett litet bekymmer jag är ute efter ruda i råneå/luleå men jag har då int hittat någon sjö än o det 'är ganska frustrerande någt bra tips ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sn1rpex
                  exakt dude .
                  nu har jag ett litet bekymmer jag är ute efter ruda i råneå/luleå men jag har då int hittat någon sjö än o det 'är ganska frustrerande någt bra tips ?
                  Ruda är inte min grej, och dina hemtrakter är inte mina så kolla igenom trådar om Ruda istället, får blir väl mitt tips.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                  697 svar
                  51 793 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg efc__
                  av efc__