Tångräkor - hållbarhet och förvaring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tångräkor - hållbarhet och förvaring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tångräkor - hållbarhet och förvaring

Fråga till mer erfarna.

Jag har fiskat efter abborre med levande tångräkor vid ett flertal tillfällen. Dessa fångades och användes direkt.

Nu har jag ingen tid att slösa på att jaga tångräkor utan vill göra det någon dag innan. Jag vill helst fiska med levande räkor.

Kan jag förvara dem i en beteshink med vatten en längre tid? (Jag har syrepump).

Jag har hört att vissa fiskar med tångräkor som varit frysta. Hur effektivt är det om man jämför med levande?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Fråga till mer erfarna.

Jag har fiskat efter abborre med levande tångräkor vid ett flertal tillfällen. Dessa fångades och användes direkt.

Nu har jag ingen tid att slösa på att jaga tångräkor utan vill göra det någon dag innan. Jag vill helst fiska med levande räkor.

Kan jag förvara dem i en beteshink med vatten en längre tid? (Jag har syrepump).

Jag har hört att vissa fiskar med tångräkor som varit frysta. Hur effektivt är det om man jämför med levande?
    Jag vågar mig på en gissning angående frågan om hinken...
    Jag tror absolut det, men vet inte säkert. Läste lite biologi i sommar för skojs skull och det blev så att jag läste en del artiklar om tångräkan Palaemon elegans. Den klarar stora variationer i vattenmiljön. Äter i stort sett vad som helst btw. Googlar du på Palaemon elegans lär du få intressanta träffar. Lycka till och skitfiske!
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
    29 svar
    4 949 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37