sarv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sarv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sarv

efter som jag inte bryr mig så mycket om rekordfiskar och att anmäla till storfiskregister osv, undrar jag om ett sarv på 800gram är stor... såg att det skulle platsa som nr 9 på smålänska specimentävlingens lista (av just nu 14st sarvar)....

tog den förövrigt på flötmete med majs...
    G.Loomis - Fear No Fish

Den är rätt stor ja.... om du ska jämföra med andra arter och storfiskeregistret så är det ungefär som en gädda på 8 kilo. Vilket iaf jag tycker är stort =)

1.2 är reg på sarv

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
      efter som jag inte bryr mig så mycket om rekordfiskar och att anmäla till storfiskregister osv, undrar jag om ett sarv på 800gram är stor... såg att det skulle platsa som nr 9 på smålänska specimentävlingens lista (av just nu 14st sarvar)....

tog den förövrigt på flötmete med majs...
      Beror ju helt vilket vatten man fångat den i. Beror också sedan vad man personligen har fått innan och så. Därför är det helt upp till dig att göra den bedömmningen. Ett bra tips om man vill kika lite "Längd/vikt" förhållande samt div. vikter är sportfiskarna.se -> Storfiskregisteret
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Cephalus
        Om du inte bryr dig, varför fråga? Fö är det väl en hyffsad sarv, enligt vissa en liten sarv.
        jam na kanske skall börja bry sig?
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
          jam na kanske skall börja bry sig?
          Mmm, det är ju ganska svårt att fånga en storfiskereg. Ganska bra att jämföra med storfisk minimivikt... Men det är ju inte bara det som betyder något.

Man får ju värdesätta fiskarna på ett annat sätt om det är hemmavatten etc... Alla kan väl åka ner till Antorpa och dra en sutare över regg ungefär...

För just sarv så finns det ju svartån, motala ström eller vad dom där heta sarv vattnena heter... tar nästan hellre en sarv på 8 hekto här än åker land och rike runt för att få en på kilot (kilot är drömfisk för mig).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
          687 svar
          51 075 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg efc__
          av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
          17 svar
          1 884 visningar