Jag var iväg i helgen på mitt första riktiga karpmete. jag och brorsan låg över i två nätter och hade två spön var ute. Nu är det så att jag har väldigt blandade känslor efter helgen. Det är ett skitkul fiske, precis som allt mete. Men när jag satt sista dagen och väntade på ett sista hugg så fick jag upp tankar som - "Varför lägger vi inte ut en massa spön?", "Vad är skillnaden på att använda 2 eller 10 spön?", "Vart går gränsen?" o.s.v... skitjobbigt. Vart går gränsen? Man måste ju sätta den själv, för det går att lägga ut hur många spön som helst. Jag tycker det är jobbigt att sätta gränsen själv.. Jag är väl en tävlingsmänniska som är van vid regler eller begränsningar i någon form. När vi sysslar med det fisket vi är mest vana vid, mete med match eller feeder, så brukar man oftast inte kunna använda mer än ett spö p.g.a. alla aktivitet, så då behöver man inte fundera över sina metoder på samma sätt som karpfisket. Vid karpfisket kan man ösa spön på en yta som är så lång som man hinner löpa för att göra mothugg, vilket är kanske 50-100 meter. Det går många spön på 50-100 meter * 2..
Är det bara pengar som begränsar? Finns det karpfiskare här som använder fler än 3 spön?
Är det bara pengar som begränsar? Finns det karpfiskare här som använder fler än 3 spön?

Kommentera