Baitboat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitboat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Baitboat?

Tjena. Undrar om det är någon här på forumet som använder baitboat. Hur tycker ni det fungerar.

klockrent att mäska, lägga ut betena .....man tänker faktiskt lite i andra banor var man ska fiska ..dessutom e leksaker kul:-)

Kommentera

Ingen som har något och säga????

Kommentera

Ursprungligen postat av kallekrokodil Visa inlägg
        klockrent att mäska, lägga ut betena .....man tänker faktiskt lite i andra banor var man ska fiska ..dessutom e leksaker kul:-)

Okej. Är du nöjd över att äga en sådan? Vad har du för någon? och kan man ladda upp bateriet eller måste man köpa nytt varje gång?

Kommentera

Hade dem inte kostat så förbannat mycket hade jag köpt en med en gång. Tänk så bra man kan presentera betet under uthängande träd eller buskar tex.
          Undrar bara om man hade orkat dra med den var pass man lägger eller den mest hade samlat damm som många av prylarna man har.
          Tycker man klarar sig långt med ett ordentligt spoddspö.

Kommentera

Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
            Hade dem inte kostat så förbannat mycket hade jag köpt en med en gång. Tänk så bra man kan presentera betet under uthängande träd eller buskar tex.
            Undrar bara om man hade orkat dra med den var pass man lägger eller den mest hade samlat damm som många av prylarna man har.
            Tycker man klarar sig långt med ett ordentligt spoddspö.
            Dyra kanske dom är men det kostar ugnefär lika mycket med en spod utrustning. kolla på sportfiskecenter.se kostar 3000 (baitboat)

Kommentera

Undrar hur kvaliten e på en sån båt. Har hållt på med radiostyrda bilar och båtar en hel del och oftast när man skulle köra så fick man ha med sig en bunke reservdelar. Visserligen så slits inte baitbåtar så mycket kanske, men den ska ändå stå ut med en hel del transporter och dåligt väder.
              Sen kanske inte kvaliten e så värst mycket bättre för dom båtar runt 5000 kr heller. Har ingen båt själv (i nu) så svårt att veta och jämnföra.

Kommentera

Kolla min sida, fiskar med dem så ofta jag kan, riktigt bra grejor.
                sigpic
                www.fkpgear.com
                Fiskkonservator.se
                Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Jag tycker det är en potentiellt riktigt bra "uppfinning"
                  Vad jag däremot inte finner attraktivt är priset.
                  Din båt är bland de billigaste i landet Ludde, om inte de allra billigaste

Men ändå känns baitboats på tok för dyra för vad de gör, jämfört med vanliga elmotorbåtar.
                  Skrovet kan inte kosta mer att tillverka, motorerna behöver inte prestera en bråkdel av vad en speedboat gör, några få extra servos är inga pengar.

Vanliga elmotorbåtar börjar på en femtiolapp eller en hundring och går uppåt i pris.
                  Som amatörfotograf vet jag ju att saker säljs som "fotoutrustning" för fem gånger priset just för att de säljs som fotoutrustning, medan exakt samma saker kan säljas som utrustning till andra hobbies för en bråkdel av summan.
                  Samma sak gäller väl för fiskerelaterade saker. Sätter man namnet "mäskbalja" på en balja så kan den säljas för 200 kr medan man samtidigt kan köpa den på IKEA för 30 kr fast att den nu heter diskbalja (detta var ett påhittat exempel)

Men faktum kvarstår ju, baitboats är häftigt och kan ju vara väldigt bra som extrautrustning.

Kommentera

Gammal tråd men ändå ett intressant ämne..
                    Själv tycker jag detta med att ro ut beten eller använda baitboat förtar en hel del från det jag vill ha ut av mitt fiske.. Egentligen samma med larm, dessa brukar jag ha avstängda under vaken tid när jag är ute, möjligen att jag smäller på dom om man ska laga mat, pissa eller ligger med en god bok..
                    Jag ser det väl egentligen inte som "fusk", utan mer ur en puristisk synvinkel där upplevelsen för mig blir större om jag använder få hjälpmedel i mitt fiske helt enkelt..

Det sagt så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ha en baitboat (och använder faktiskt roddbåt för större mäskkampanjer med :P) för att busa runt med.. Fototillfällen, skrämma slag på fiskekompanjoner och liknande gör det klart intressant i kombination med de ytterst få tillfällen jag faktskt skulle använda den till det den är till för..
                    Däremot så undrar jag precis som tintin ovan ifall det inte helt enkelt är en för dyr leksak när man kan fixa en vanlig rc-båt för en bråkdel av pengarna.. Om jag nu skulle vilja ha en bait-dropper funktion så kan jag ju faktiskt bygga ett släp och montera ett servo för en fallucka..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    697 svar
                    51 417 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__