tintin_jkpg: Jo det stämmer, fast billigast är vi för att vi helt enkelt valt att inte tjäna speciellt mycket på dem, vilket tar oss till ämnet du tar upp, det är som du säger i många lägen, de flesta faktiskt. Och detta styr såklart tillverkaren eftersom de vet om detta såklart, så slutpriset är ett resultat av mellanhänderna som behöver få in sina kronor för arbetet av försäljningen och tillverkarens redan höga pris. Dock.... låt oss säga båtar (eftersom det är det vi pratar om) som har ett astronomiskt lågt tillverkarpris, som byggs upp allt eftersom grossister gör sälj jobbet till distributörer som även dem måste få in vinst om det ska vara värt och sälja och priset fortfarande väldigt lågt, tycker konsumenten, i de lägena tar jag alltid och räknar lite i huvudet och försöker komma fram till: vad kostade det att tillverka, och snabbt förstår man att INGET kan vara byggt för så lite pengar för att hålla. När det gäller elektronik, plast och allmän funktionsduglig design som så är det verkligen skillnad på kvallité (jobbat inom plastindustrin och gör iofs det på ett sätt fortfarande). Och elektronik... det ska vi inte ens tala om, kan säga att vi gått på ett par landminor som vi tyckte "oh va billiga båtar, de kan vi ju tjäna pengar på"... men glöm det, "billigt piss" som verkligen fått nytt liv i mitt ordföråd och jag skulle jag aldrig vilja sälja vissa "billiga" båtar om jag hade velat sova gott om nätterna.
Så jag tror att anledningen till att de är så "dyra" är helt enkelt först och främst designen, en båt som inte är helt hundra blir snabbt tråkigt att fiska med, viktfördelning, dåligt genomtänkt hookrelease, dåligt mäskdumpnings system etc etc. Bra och genomtänkta designlösningar kostar alltid mer, material och komponenter, lite dyrare, mycket bättre speciellt i china kan jag säga. Och när det hela gått via grossister och säljare som mer eller mindre är obligatoriskt såvida vi inte vill ta cyklen till asien för att handla de senaste elektriska prylarna.... ja då blir det en slant...
Nu blev det värsta doktorsavhandlingen här, inte meningen, behövde bara en paus, nytt klipp på g, missa inte.
Så jag tror att anledningen till att de är så "dyra" är helt enkelt först och främst designen, en båt som inte är helt hundra blir snabbt tråkigt att fiska med, viktfördelning, dåligt genomtänkt hookrelease, dåligt mäskdumpnings system etc etc. Bra och genomtänkta designlösningar kostar alltid mer, material och komponenter, lite dyrare, mycket bättre speciellt i china kan jag säga. Och när det hela gått via grossister och säljare som mer eller mindre är obligatoriskt såvida vi inte vill ta cyklen till asien för att handla de senaste elektriska prylarna.... ja då blir det en slant...
Nu blev det värsta doktorsavhandlingen här, inte meningen, behövde bara en paus, nytt klipp på g, missa inte.
Kommentera