qvarnis, dom leker just nu eller har precis lekt ... vissa honor har släppt sin rom redan. Iallafall här i stockholm
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mete efter Sutare
Collapse
X
-
Det börjar bli frustrerande med att få en Sutare på kroken. Har varit ute nu 5 ggr och har haft 1 hugg som verkar vara Sutare eftersom det blev en kraftig kamp innan fisken gick in i näckrosorna och försvann. Hade några funderingar. När man ska meta Sutare med flöte ska man då försöka lägga beten nära botten eller finns Sutaren även 1-2 m ovanför botten? Var ska jag helst lägga betet? I en glugg bland näckrosorna eller kan jag meta 2-4 utanför näckrosorna? Jag kan se Sutaren inne i vassen, men där är det omöjligt att lägga ut ett mete, skulle bara få näckrosor på kroken......finns det någon Sutarmetare som kan ge en amatör metare lite tips ?Spinnfiskaren
Kommentera
-
Betet läggs allt som oftast på botten, men det kan även vara bra att ha betet strax över botten.
Är det för mkt näckrosor kan du helt enkelt rensa upp en fläck som är lagom att meta i. Placera mäsket i öppningen så kommer sutaren snart dit. I vassen är ju som sagt jobbigt att meta, men om du mäskar en meter utanför vassen så kommer sutaren söka sig ut för å kolla in vad för godsaker som serveras.....var bered på en rusning i krokningsögonblicket som bär rätt in i vassen.
Mäskar du varje dag i ngn vecka så kommer sutaren lära sig besöka platsen varje natt i sitt födosök.
Sutren är en bottenavsökande fisk som trivs bäst i varma vegetations och näringsrika sjöarna. Sutaren döljer sig oftast i det grumligare vattnet nere bland växterna, den uppträder ofta i mindre grupper och med lojja rörelser söker den sin föda. Ibland kan den uppträda i ytvattnet och då i jakten på föda genomföra "rullningar" i ytan.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
skicka i lite blodmjöl som luktar på botten oxåEgenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Som Push-up sa så skall man ha betet på botten... Rigga penn flötet med för mycket hagel så att en av haglen ligger på botten. När sen sutaren kommer och lyfer lite på betet märker du det på en gång.Originally posted by Spinnfiskaren
Ikväll blir det 6:e gången. Jag har gjort ett fel isåfall. Betet har jag haft 1-2 m ovanför botten, så nu ska det ändras lite djup på mete. Får se om det smäller på en ikväll
Vad kör du med för krok? Inte för stor hoppas jag. Jag kör med Kamasan Wide gape i Strl 8-12... Beroende på vad man har på kroken. Prova med kokt räka. Har inte hunnit testa det själv än men det skall tydligen vara en höjdare.
Vilken tid på dygnet fiskar du? Prova olika tider...
När du mäskar så försök att hålla mäsket på ett begränsat område. Sprid inte ut mäsket för mycket. När du märker att sutaren är på plats räcker det att underhålls mäska lite då och då.
Ge inte upp, sutaren kommer upp den gången du minst anar det!
SKITFISKE!
Kommentera
-
Krok..
Själv kör jag med krok stl:6-(8), på så vis få jag lätt plts med flera feta majskorn, majs/räka, alt. majs maggot som skiljer sig från allt annt som liger på botten.....dessutom är det ju relativt stora fiskar med ordentliga munnar...Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 053 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg