Ursprungligen postat av CalleX
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förbereda fodermajs
Collapse
X
-
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggDu låter dom stå så länge efter du har kokat,eller hur ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggJa men jag ville slippa det momentet: koka upp 10 - 20 kg är rätt segt och göra småsatser är inte aktuellt när det tar sådan tid...Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Jag var lite väl kategorisk...
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggMÅSTE de boostas ?
Jag tycker de känns jävligt hett med osmaksatt...
Sen så är de inte fel om de stinker gammal bajjamajjasigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggJa men jag ville slippa det momentet: koka upp 10 - 20 kg är rätt segt och göra småsatser är inte aktuellt när det tar sådan tid...
Alla som åker/åkte i "min" fd. bil klagade som fansigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggKöp en stor syltkittel, kan inte ta speciellt lång tid då man får i det man kan jäsa i två 10l hinkar i den ungefär. Borde vara fixat på en förmiddag med en 20kgs säck? Att man sedan knappt kommer kunna andas är ju en annan sak
Alla som åker/åkte i "min" fd. bil klagade som fan
Kommentera
-
Efter ett antal dagar i bløt så tar inte majsen upp mer vætska, Jag tillsætter lite vanligt strøsocker, och lite havssalt. Sen får det stå, hjelst på något ganske varmt stælle så jæsningen kommer igång. Ju surare desto bættre! Føredrar att inte koka før att då håller skalet sig ganske hårt, håller småfisken lite lugnare, och før en karp som æter musslor, sniglar etc så ær det ingen match.
Nyckeln till framgång ær KVANTITET! 5-10kg om dagen i 2veckor, då har man hela sjøns karpbestånd på mæskplatsen.. Några dagar føre fisket minskar man doserna så att dom æter undan på mæskplatsen och det blir lite konkuranse om majsen. Sen sætter man sig med majs på hairriggen, och några nævar majs runt varje krokbete. Då sitter dom!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
kokas behövs väl bara för att fröet ska dö! så att vi inte sprider nya växter i sveriges flora tex hampaså för karpens välbefinnande räcker det att blötlägga dom, men ioförsig så tror jag att fröet dör efter 6 månaders jäsning
På jakt efter 15+
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 962 visningar
0 gillar