Förbereda fodermajs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbereda fodermajs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror det ær "hemligheten" att lyckas med alla karpar! Den som mæskar mest, får flest och størst! Kvantitet ær oændligt mycket viktigare æn kvalitet. Karpar ær som grisar, ju mer mat dom får desto gladare blir dom!
    Att kasta ut 50-100beten runt krokbetet vid fisket ær i det nærmaste meningsløst.
    Antingen så gør man det ordentligt och sannolikt har bra fiske, eller så blir karpfisket bara en lång væntan på något som kanske kommer hænda?

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
    Är det nyckeln till tegelbruksdammens monster? hehe!
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
      Efter ett antal dagar i bløt så tar inte majsen upp mer vætska, Jag tillsætter lite vanligt strøsocker, och lite havssalt. Sen får det stå, hjelst på något ganske varmt stælle så jæsningen kommer igång. Ju surare desto bættre! Føredrar att inte koka før att då håller skalet sig ganske hårt, håller småfisken lite lugnare, och før en karp som æter musslor, sniglar etc så ær det ingen match.

Nyckeln till framgång ær KVANTITET! 5-10kg om dagen i 2veckor, då har man hela sjøns karpbestånd på mæskplatsen.. Några dagar føre fisket minskar man doserna så att dom æter undan på mæskplatsen och det blir lite konkuranse om majsen. Sen sætter man sig med majs på hairriggen, och några nævar majs runt varje krokbete. Då sitter dom!
      TACK - något handfast! Funkar de på sutare ändå eller gillar de inte kornen om de inte kokta? (Kommer främst köra karp på dem men något litet sidoprojekt på sutare blir det nog och då är det bra att ha så mycket på benen som möjligt )

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
      29 svar
      4 962 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37