Ursprungligen postat av Mad Dane
Visa inlägg

Men nu när du är med i denna tråd skulle jag gärna vilja passa på att fråga om:
* Energy´s mixer är fullvärdiga HNV ?
* Vad har de för näringsvärde och går det att få en innehållsförteckning ?
* Hur kan dina readymade ha samma kilopris som din mix ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag håller helt med Palm om att resten av karpfiskepusslet har större betydelse än att betena är top-of-the-line. Vet man att man serverar ett bete med hyfsat näringvärde kan man mäska ordentligt, om man har möjlighet, och lägga ner den tid de ändå tar att rulla en massa bullar. För visst måste ju hemrullat vara bättre än ready-mades ?!?! Fiskar man, som jag oftast, kortare pass i sjöar där man inte haft möjlighet att förmäska tror jag betet absolut har en underordnad betydelse. Vid en helgs fiske gäller det att hitta fisken och inte tvärt om. Då kan istället en gräll pop-up fiskad med PVA-påse fungera eftersom fisken inte har något att jämföra med.
Limnos har många sunda tankar om hemtillverkning av beten och jag har bollat lite med honom när jag satt ihop min egen mix. Baserad på marcels 50/50-mix med lite blandade tillsatser hamnar den på 37:- / kg inklusive alla attraktorer. Med de priserna kan jag köpa 40kg mix utan att bli ruinerad och som Palle säger "dunka ut rejält med bullar"

// Anders

Kommentera