val av boiliemix! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

val av boiliemix!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• val av boiliemix!

jag tänkte köpa ett par kilo bra bolie mix, 5-10kg eller nåt jag har funderat på mainline men dom är på tok för dyra, visst är dom bra men men...

jag har funderat lite på energys mixer, någon som vet hur dom är? dom har ju bra priser iallafall.

några tips?
    http://blogg.gaddajager.se/#home

Man får de man betalar för.
    Mainline eller NutraBaits skulle jag köra på.

Om du ska ha en fiskmix spelar de nog ingen roll vilket märke eller pris vad jag har fattat de som.
    Senast ändrad av Jimmiee; 2007-09-18, 14:35. Anledning: la till..
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

jag har en basmix från energy som jag köpte förra året. Lättrullad och fin. Men det finns annat än "mix" i mixen. Typ små plastremsor tex. Vilket man ju inte vill ha där.

Sen tror jag energys mixer i allmänhet är mer "basic" än kanske tex. mainlines. Alltså att mainline har i fler ingredienser tex. Mer kryddade på så vis.

Men det är bara spekulationer.

Kommentera

var hittar du nutrabaits boiliemix?
        mainline är jag nöjd med, men betala 1500för 10 kilo boilie mix är lite väl mycket...

man kanske får slå ihop ett par skallar o köpa från england, det blir kanske billigare så...

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg
          mainline är jag nöjd med, men betala 1500för 10 kilo boilie mix är lite väl mycket...

man kanske får slå ihop ett par skallar o köpa från england, det blir kanske billigare så...
          Har inte sportfiskegiganten dom ?
          Så du vill ha fusionmixen ?
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg

Om 1500 är för mycket för tio kg, behöver du inte titta åt Nutrabaits. Men varför krångla till det? Både Energy's och DD's mixer har fiskat prima där de presenterats i vattnet, jag skulle välja hemrullat framför så gott som alla readymades. Energy hemmarullat har rockat mitt hemmavatten senaste tiden, och jag lyckades själv kanon med DD Bio Red förra säsongen. Ingen anledning att ignorera detta faktum helt enkelt, om du vill hålla igen med plånboken lite (helt förståeligt)...
            Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
              Har inte sportfiskegiganten dom ?
              Så du vill ha fusionmixen ?

fusion verkar vara ett bra val, esential opal med men många av mainlies mixer kostar ju runt 120-150kr kg så det blir inte billigt vilket man än väljer typ...

visste inte att sportfiskegiganten hade boilies o sånt, har aldirg vart där o kollat så tack för tipset!

richwood hade jag en mix som var sjysst, men den vet jag inte ifall man kan få tag på i sverige. fortsätt gärna o tipsa

nej jag ville kolla hur energys mixer var för dom är ju grymmt billiga... hemmarullat känns ju alltid bättre ....
              Senast ändrad av dandark; 2007-09-18, 15:15.

Kommentera

Ursprungligen postat av SharperCarper Visa inlägg
                Om 1500 är för mycket för tio kg, behöver du inte titta åt Nutrabaits. Men varför krångla till det? Både Energy's och DD's mixer har fiskat prima där de presenterats i vattnet, jag skulle välja hemrullat framför så gott som alla readymades. Energy hemmarullat har rockat mitt hemmavatten senaste tiden, och jag lyckades själv kanon med DD Bio Red förra säsongen. Ingen anledning att ignorera detta faktum helt enkelt, om du vill hålla igen med plånboken lite (helt förståeligt)...
                fint precis vad jag ville läsa!!!

Kommentera

Själv har jag nu kört Nash Monster Pursuit Mixen,och nu på slutet har jag drygat ut den med 20% koifoder och ca 10 % Soyamjöl, känns fortfarande lika lättrullad och doften av malt koifoder är ganska identisk med MP-mixen. Har bara tagit en karp på detta bete, men har mestadels fiskat i h-landa som för de flesta fiskat ruskigt dåligt nu på slutet.
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Monster Pursuit kostar 249kr för 2,5 kg mix så den kostar knappast skjortan
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    697 svar
                    51 898 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg efc__