Nu är mörtstugan beställd från Jula. Vart lägger jag in degen och vad lägger jag den i?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mörtstuga
Collapse
X
-
-
Jag är oxå sugen på att köpa en mörtstuga.. julas verkar billig och helt okej . men fattar inte vart jag ska lägga mörtstugan - nära vassen ? och när jag väl kastat ut mört stugan hur får jag in den till land igen och gåre få en aborre inne i mörtstugan och om fisken väl kommer in , kan den inte ta sig ut ? :SUrsprungligen postat av Bongoloid Visa inläggNu är mörtstugan beställd från Jula. Vart lägger jag in degen och vad lägger jag den i?
tacksamn för svar / tony
Kommentera
-
Kör med denna kräftmjärde från Jula. http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
Klockren om man inte lämnar den för länge mellan vittjningarna, då mörten hittar ut.
Men den är billig, funktionell och framförallt smidig.
Kommentera
-
Fast det känns lite väl saftigt att köpa en mörtstuga för en femhundring på Attitudebaits. Det blev snik varianten..
Kommentera
-
Julastugan (fiskmjärde) är grymt bra, håller länge, sjunker inte ihop, billit om någon snor den, rymmer mycket mört.
Kasta in en halv formfranska, så enkelt är det, krångla inte till det (som jag höll på med förut)Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Jo, Julas fiskmjärde har har en tilltalande konstruktion. Hållbar, inget som rostar eller ruttnar vad jag har märkt, som exempelvis Julas andra gärna gör efter ett tag. Riktigt smidig också. Jag har dock bara fått massa alldeles för små i min, bra till abbormete men inte till gädda.
Tycker fortfarande paraplymjärden fångar bäst.. dock dyr som sagt.
Kommentera
-
Om man jämför Julas, Pasi har en som testas med en paraplystuga, så är paraplystugan helt överlägsen. Både i fångst och i "pris"
.
Men den stora fördelen med paraplystugan är ändå des smidighet.
I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 185 visningar