Sarvmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sarvmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rudan5
    replied
    elefant, ja kul,

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inlägg
    men varför säger du då att gäddor inte nappar på scones men en ståltafs är bra att ha, i vilket fall
    För att även om risken finns, är den i de flesta fall väldigt liten. Så därför använder man inte ståltafs om man inte fiskar med drag eller betesfisk.

Av samma anledning som man inte använder flytväst när man åker bilen. Risken för att drunkna i bilen är rätt liten. Även om risken finns att man någon gång kör av vägen ner i en å...

Lämna en kommentar:

• braxmax
    replied
    inte när man inte fiska efter gädda!

Lämna en kommentar:

• Rudan5
    replied
    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Gädda kan man få på precis allt

Men jag har faktiskt haft problem vissa pass när jag inte kunnat fiska med flytbröd för att gäddor tagit brödet konstant. (dock är jag rätt säker på att småfisk varit under brödet och betat under tiden)

Men vissa pass är verkligen omöjliga...

Extra kul är när man tror det är megafärna innan man får ordentligt hugg och kroken försvinner i mothugget... *muttra*
    men varför säger du då att gäddor inte nappar på scones men en ståltafs är bra att ha, i vilket fall

Lämna en kommentar:

• Glidarn
    replied
    Har fått en del sarv i emån dock ingen större än 6-7 hg..
    Påtal om metod vid bottenmete bröd i stillastående vatten så föredrar jag 5-15 grams sänke beroende på avstånd, quiver eller möjligen swing tip om tillfälle ges.

PS. Körde bottenmete bröd nu igår kväll och lirkade upp en fin sarv på 1080 gram

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av Glidarn Visa inlägg
    Precis som redan nämnt så är sarven en stimfisk men då de blir lite äldre/större så rör de sig oftare i mindre grupper i jakten på föda. När det gäller beten så är min absoluta favorit bröd oavsett årstid, kör uteslutande på det när tillfälle ges och har fått majoriteten av mina större sarvar på det. Det kanske absolut bästa med bröd också är att man oftast slipper braxen å sutare, dock lyckades ja nyligen med bedriften på ett pass att få tre klockrena gäddnapp på bottenmete/bröd
    Gädda kan man få på precis allt

Men jag har faktiskt haft problem vissa pass när jag inte kunnat fiska med flytbröd för att gäddor tagit brödet konstant. (dock är jag rätt säker på att småfisk varit under brödet och betat under tiden)

Men vissa pass är verkligen omöjliga...

Extra kul är när man tror det är megafärna innan man får ordentligt hugg och kroken försvinner i mothugget... *muttra*

Lämna en kommentar:

• Fiskarn0383
    replied
    Har hört att det ska vara vanligt med fina sarvar som bonus vid färnamete i emån. Undrar dock hur dessa metare bär sig åt då de enda bonusfiskar jag får är brax, gädda och mört. Har kört med räka, bröd och majs. En bamsesarv vore ju inte helt fel. IOFS inte en riktig bamse färna heller.

Lämna en kommentar:

• Fiskarn0383
    replied
    Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inlägg
    den dagen gäddan är veggis är den dagen jorden går under, dessutom kan jag lägga in fiskar från förra året, men kräver inte att tävla med en liten mört som denna. (kolla album) så tobiasl, oroa dig inte
    Har som många andra här fått gädda på majs. Dock under invevning. Men gäddan är en allis.

Lämna en kommentar:

• Rudan5
    replied
    den dagen gäddan är veggis är den dagen jorden går under, dessutom kan jag lägga in fiskar från förra året, men kräver inte att tävla med en liten mört som denna. (kolla album) så tobiasl, oroa dig inte

Lämna en kommentar:

• braxmax
    replied
    tobias: vänta en månad så kan du dra storsarv i kölby! juni och juli e absolut bäst när det gäller sarv, då även på dagtid! testa sen bröd på bm utanför vassområden eller även ytmete med bröd!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
696 svar
52 243 visningar
1 gilla
Senaste inlägg efc__
av efc__