jo, det är flötmete strax över botten
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sarvmete
Collapse
X
-
Vilket inte är samma sak som bottenmete. Om du menar flötmete strax över botten är det väl bättre att du skriver det, istället för bottenmete som sker på ett helt annat vis?Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inläggjo, det är flötmete strax över botten
Så slipper du frågor och missförstånd.
Kommentera
-
Fattar inte problemet.
Flötmete: Mete med flöte, allt från ytan till botten. Hugg ner flötet sjunker.
Bottenmete: Mete med en tyngd som ligger på botten, För att se om det hugger kan man använda allt från synen (kolla på spöet) till alarm
Frilina: Endast krok och linaSenast ändrad av Tobiasl; 2011-05-04, 19:01....går under namnet "Fiskarn"
Kommentera
-
Haha vadå delvis rätt? Bottenmete sker med sänke. Flötmete sker med ett flöte. Så enkelt är det ungefär.Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inläggok, men det är bättre än bottenmete där kroken fasnar i botten eller växter och fiskarna få svårt in kroken i käften, men du har delvis rätt.
För att svara på din fråga ang, drag. Det går garanterat att ta sarv på tex. spinnare men det är med största sannorlikhet ingen speciellt bra fiskemetod efter sarv.
Kommentera
-
Skulle inte tänka mig det.
Möjligen om man felhakar den.
Kanske kan en stor sarv ta ett litet litet skeddrag eller spinnare men jag är skeptiskt till det.
Mycket bättre att satsa på b-mete med majs och använda spinnfiske till annan fisk. Ex. till gädda som tidsfördriv....går under namnet "Fiskarn"
Kommentera
-
Ja som sagt sarvfisket kan gå lite hursomhelst om man aldrig har varit där förut, vissa träffar rätt och tar 2 över 1300 första gången, andra kan nöta flera säsonger utan att lyckas, dom som vet vad dom gör och har koll på fisket fångar stor sarv ganska regelbundet. Större delen av fisket bedrivs i trakterna kring östanbäck (tror jag det heter, ligger ganska nära mantorp) där finns en fiskekamp (tror den heter östanbäcks fiskekamp?) Den som har den är en ganska speciell gubbe men han har riktigt bra koll på området och snackar med de flesta duktiga metarna som fiskar i området, Dessutom är svenska rekordet faktiskt taget på han tomt:P Snacka med honom om hotspots när du ändå är där och löser fiskekort, han brukar vara givmild med tips.Ursprungligen postat av Tobiasl Visa inläggSarvmete i svartån: Sarven hugger "ibland" och färnan på dagen men är det endast dem som är intressanta.
Jag tänkte ta ett pass där någongång men man vill ju ha en anledning till att åka.Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
Du behöver nog inte ens bli spec mycket kompis med honom för att få fiska där, ligger liksom ganska mycket i utkanten av hans rejält stora tomt, men fiskeplatsen är inte densamma som när krause tog rekordet, han har fyllt ut till en uteplats därnere för några år sen och fisket har tydligen aldrig blivit lika bra igen där.. Men det finns forfarande chans på stor fisk där, och man får ofta bonusfärnor, färnabetsåndet på sträckan är riktigt storvuxet, om än extremt hårdfiskat.Ursprungligen postat av TobiaslHehe. Jag får försöka bli bästa kompis med gubben på en kvart och få erbjudan att sova på hans tomt
Nej men det låter som han inte vet vad han snackar om. En fiskeintresserade person hade nog aldrig ens nämt sjön.
Bra för fiskare iaf
Var det där med sjön ämnat för mej? Isf begriper jag inte ett ord av det.Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexFösta passet för i år...3 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt