Någon som vet vid vilken ungefärlig tidpunkt sarven brukar leka i sthlmsområdet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sarvmete
Collapse
X
-
I gävle skärgård brukar de leka i slutet av maj, så nånstans där eller möjligen något tidigare i sthlmUrsprungligen postat av dillinja Visa inläggNågon som vet vid vilken ungefärlig tidpunkt sarven brukar leka i sthlmsområdet?Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
det är lugnt dalis, kommer inte göra det, men rudan5 har nog allvarliga personliga problem om han skriver nåt sånt dumt...skaffa dig en personlighet så måst edu inte attackera folk hela tiden! ut och fiska och njuta våren rudan5!
Kommentera
-
Visst begriper även jag att det inte är nåt du skulle ta allvarligt på, men jag tycker ändå att man ska påtala allvaret i att hota folk på det viset, han kanske inte ens inser att man inte kan bete sig så eller att det är ett brott mot lagen.Ursprungligen postat av braxmax Visa inläggdet är lugnt dalis, kommer inte göra det, men rudan5 har nog allvarliga personliga problem om han skriver nåt sånt dumt...skaffa dig en personlighet så måst edu inte attackera folk hela tiden! ut och fiska och njuta våren rudan5!Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
nej, du har fullständigt rätt! men jag tror han kommer inse det också om några år! visst är/var vi alla vilda när vi är/var unga! men det är ingen tvekan om att det är onödigt!
Kommentera
-
Sak samma. Bara du presenterat betet på rätt djup.Ursprungligen postat av TobiaslVad skulle ni valt om ni bara vill ha stora sarvar b-mete eller f-mete??
Det är lättare att variera djupet du fiskar på om du flötmetar.
I t ex Arriesjön har jag märkt att stora sarvar gärna tar på lyftmetoden. Dvs då betet presenteras på botten.
Det hör väl kanske inte till vanligheterna. Småsarvarna håller gärna till lite högre upp i vattnet.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-04-28, 22:01.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
hej tobiasl:
kölbydammen innehåller få men storsa sarvar upp till 1kg ungefär!
Kommentera
-
precis! statsar hård!!cool2:
man kanske ses i hossmo i slutet av maj, då ska jag lägga en helg på braxarna.
ha det
max
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexDagens pass...4 Foton
-
Kanal: Mete - Allmänt
2026-08-26, 17:28 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av FlexFösta passet för i år...3 Foton